Valorizace důchodů 2025 – kalkulačka

Co je to valorizace?

Valorizace důchodů je zvýšení důchodů prováděné nejčastěji v lednu daného roku. Valorizace důchodů se dosud prováděla ode dne splatnosti důchodu, tj. k valorizaci nedocházelo od 1. ledna (např. 1.1.2021) daného roku. V případě, že splatnost důchodu důchodce byla např. až 20. dne v měsíci, byl důchod zvýšen až od tohoto data (tedy např. od 20. ledna). Od roku 2022 došlo ke změně a důchody jsou valorizovány od 1. ledna. V lednu tedy důchodci v den splatnosti důchodu obdrží nejen zvalorizovaný důchod, ale také doplatek valorizace od 1. ledna do dne předcházejícího dni splatnosti důchodu.

Př.: Důchodce má splatnost důchodu 20. dne v měsíci. Ke dni splatnosti důchodu v lednu obdrží nejen zvalorizovaný důchod, ale také doplatek valorizace za období od 1. do 19. ledna.

Všechny důchody se skládají ze základní výměry a z procentní výměry důchodu. Při valorizaci důchodu může docházet ke zvyšování základní výměry, procentní výměry nebo obou těchto částek (což je nejčastější varianta). Díky valorizacím jsou zvyšovány všechny v České republice vyplácené důchody – valorizují se starobní i předčasné starobní důchody, invalidní důchody pro invaliditu prvního, druhého i třetího stupně a také vdovské, vdovecké a sirotčí důchody.

U předčasných důchodů přiznaných po 30. 9. 2023 není až do dosažení důchodového věku valorizována procentní výměra důchodu. Zvyšuje se pouze základní výměra. Aby se důchodce pobírajícího předčasný důchod valorizace procentní výměry týkala, musí dosáhnout důchodového věku v kalendářním měsíci, který předchází měsíci, ve kterém je den, od kterého spadá den, od něhož se důchody zvyšují.

Př.: Důchodce má přiznán předčasný důchod od května 2024 a dosáhne důchodového věku v lednu 2026. Valorizace procentní výměry od ledna 2026 se ho týkat nebude, protože nedosáhl důchodového věku do konce prosince 2025. Valorizace procentní výměry se ho bude týkat až při příští valorizaci.

V posledních letech dochází k valorizaci nejčastěji v lednu. Valorizovány jsou pak všechny důchody přiznané (s datem přiznání) do 31. 12. předchozího roku. Důchod je „dovalorizován“ i v případě, že je přiznáván zpětně.

Valorizace důchodů v roce 2025

Podle předběžných údajů by se měl průměrný důchod zvýšit od ledna 2025 o 2,1 %. V průměru by se jednalo o částku lehce na 400 Kč. Tato informace ale bude ještě zpřesněna a k definitivnímu schválení dojde v září 2024.

Valorizace důchodů v roce 2024

Při valorizaci od ledna 2024 dochází ke zvýšení základní výměry důchodu o 360 Kč z 4.040 Kč na 4.400 Kč. Procentní výměra důchodu se nezvyšuje.

Př.: Důchod na konci roku roce 2023 činí 19 500 Kč. K této částce přičteme zvýšení základní výměry důchodu, které je pro všechny stejné, tj. 360 Kč. Výsledkem je zvalorizovaný důchod 19 860 Kč.

Zvýšení důchodu o 500 Kč za vychované dítě

Od ledna 2023 došlo ke zvýšení starobních a předčasných starobních důchodů o 500 Kč za každé vychované dítě. U již přiznaných starobních důchodů nebude nutné o přiznání výchovného žádat, ale bude přiznáno automaticky. Podrobnosti k výchovnému máme popsány v tomto článku.

Zvýšení důchodů důchodcům starším 85 let

Od ledna 2019 došlo ke změně, díky které se o dalších 1.000 Kč měsíčně zvýší procentní výměra důchodu u důchodce, který dosáhl věku 85 let. Změna byla účinná od lednové splátky důchodu v roce 2019. Důchodcům, kteří dosáhnou věku 85 let po roce 2018, se důchod zvýší o 1.000 Kč od splátky důchodu v měsíci, ve kterém mají 85. narozeniny. Toto neznamená, že každá další valorizace důchodce staršího 85 let bude vyšší o 1.000 Kč oproti normálu.

O 2 000 Kč se důchod zvyšuje důchodci, který dosáhl 100 let.

Online kalkulačka valorizace, kterou naleznete níže, je k dispozici pro roky 2019 až 2024. Pokud pobíráte starobní a vdovský (vdovecký) důchod, příp. invalidní a vdovský (vdovecký) důchod, uveďte do kalkulačky součet těchto důchodů. Výsledkem bude součet obou zvalorizovaných důchodů.

Kalkulačka valorizace online:

2024

6/2023

2023

9/2022

6/2022

2022

2021

2020

2019





Valorizace důchodů v předchozích letech

Následující přehled uvádí, o kolik se při valorizacích zvýšila základní a o kolik procentní výměra důchodu. Především v 90. letech byly schvalovány mimořádné valorizace. Mimořádná valorizace je dnes spíše výjimkou, poslední proběhla v roce 2008. Další podrobnosti o způsobu výpočtu valorizace a stanovování její výše můžete nalézt v § 67 zákona o důchodovém pojištění.

Přehled všech valorizací od roku 1990

Valorizacepředpiszvýšení základní
výměry důchodu
zvýšení procentní
výměry důchodu
od července 1990206/1990 Sb.140 Kčs0
od října 1990231/1990 Sb.04 až 10 %
od března 199146/1991 Sb.08 až 11 %
od května 1991245/1991 Sb.o 80 Kčs na 220 Kčs0
od července 1991246/1991 Sb.033 Kčs až 110 Kčs
od června 1992116/1992 Sb.030 Kčs až 290 Kčs
od března 1993547/1992 Sb.010 % a 22 %
od listopadu 1993255/1993 Sb.090 Kč až 300 Kč, 30 %
od prosince 1994183/1994 Sb.o 200 Kč na 420 Kč5 %, 36,5 % a 32 %
od července 199576/1995 Sb.o 260 Kč na 680 Kč5 % a 38,6 %
od dubna 1996 19/1996 Sb.o 240 Kč na 920 Kčo 8 %
od října 1996 218/1996 Sb.o 140 Kč na 1060 Kčo 6 %
od srpna 1997 129/1997 Sb.o 200 Kč na 1260 Kčo 8 %
od července 1998 104/1998 Sb.o 50 Kč na 1310 Kčo 5 % a 9 % *)
od srpna 1999 64/1999 Sb.zůstává 1310 Kčo 5 % a 7,5 % *)
od prosince 2000 353/2000 Sb.zůstává 1310 Kčo 5 % a 9 % *)
od prosince 2001 345/2001 Sb.zůstává 1310 Kčo 8 % a 11 % *)
od ledna 2003 438/2002 Sb.zůstává 1310 Kčo 3,8 % a 4 % *)
od ledna. 2004 337/2003 Sb.zůstává 1310 Kčo 2,50%
od ledna 2005 565/2004 Sb.o 90 Kč na 1400 Kčo 5,40%
od ledna 2006 415/2005 Sb.o 70 Kč na 1470 Kčo 4 % a 6 % *)
od ledna 2007 461/2006 Sb.o 100 Kč na 1570 Kčo 5,6 % a 6,6 % *)
od ledna 2008 256/2007 Sb.o 130 Kč na 1700 Kčo 3 %
od srpna 2008 211/2008 Sb.o 470 Kč na 2170 Kčnezvyšuje se
od ledna 2009 363/2008 Sb.zůstává 2170 Kčo 4,40 %
od ledna 2011 281/2010 Sb.o 60 Kč na 2230 Kčo 3,90 %
od ledna 2012 286/2011 Sb.o 40 Kč na 2270 Kčo 1,60 %
od ledna 2013 324/2012 Sb.o 60 Kč na 2330 Kčo 0,90 %
od ledna 2014 296/2013 Sb.o 10 Kč na 2340 Kčo 0,40 %
od ledna 2015208/2014 Sb.o 60 Kč na 2400 Kčo 1,60 %
od ledna 2016244/2015 Sb.o 40 Kč na 2440 Kčnezvyšuje se
od ledna 2017325/2016 Sb.o 110 Kč na 2550 Kčo 2,2 %
od ledna 2018343/2017 Sb.o 150 Kč na 2700 Kčo 3,5 %
od ledna 2019213/2018 Sb.o 570 Kč na 3270 Kčo 3,4 %
od ledna 2020260/2019 Sb.o 220 Kč na 3490 Kčo 5,2 % + 151 Kč
od ledna 2021381/2020 Sb.o 60 Kč na 3550 Kčo 7,1 %
od ledna 2022356/2021 Sb.o 350 Kč na 3900 Kčo 1,3 % + 300 Kč
od června 202235/2022 Sb.zůstává 3900 Kčo 8,2 %
od září 2022136/2022 Sb.zůstává 3900 Kčo 5,2 %
od ledna 2023290/2022 Sb.o 140 Kč na 4040 Kčo 5,1 %
od června 202371/2023 Sb.zůstává 4040 Kčo 2,3 % + 400 Kč
od ledna 2024286/2023 Sb.o 360 Kč na 4400 Kčnezvyšuje se

*) jde-li o důchody přiznané před 1. 1. 1996


4.4 458 hlasujících
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
582 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří
8 měsíce/ů od zveřejnění

Nevím proč někomu vadí, že důchodcům stoupl důchod na cca 45% průměrné mzdy. Za mé dobré paměti do roku 1989 se vypočítával důchod ve výši 60% z průměrné mzdy za posledních pět let. Pokud to však bylo pro některé důchodce nevýhodné z důvodu ,tak se použil pro výpočet průměr za posledních deset let.

Zd.
8 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Jiří

Moje babička, budiž ji země lehká, takto dosáhla úplně extrémního důchodu, protože byla naprosto fit, dělala „šestnáctky“, co to jenom šlo a navíc pracovala v gumárenském průmyslu, takže solidní peníze.

Zubásek
4 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Zd.

Co si mám, prosím, představit pod pojmem extrémní důchod? Konkrétní částka by nebyla?

Jaromír
7 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Jiří

60 % byl v I. kategorii, jinak 50 % průměrného měsíčního výdělku.

KaBro
11 měsíce/ů od zveřejnění

Jeden zajímavý postřeh z jednoho diskusního fóra: Jelikož se u nás penze takřka nikomu nedaní, dostávají nízkopříjmové skupiny v penzi klidně i více, než kolik dostaly v práci. Člověk s platem 20 000 hrubého bere 17 370 čistého – ale důchod nakonec dostane 18 279. 
A pak se náramně divíme, že třetina lidí houfně „utíká“ do předčasného důchodu. Byli by skutečně blbí, kdyby to nedělali.
Fakt, že někdo na stará kolena bere 105 procent svého výdělku a někdo 26 procent, je jednou z největších perverzí našeho důchodového zákonodárství – a že těch perverzí je požehnaně.
Z výdělku hypotetického člověka s hrubým platem 60 000 Kč dostávala ČSSZ celý jeho život měsíčně 18 780 Kč, ale vyplácí mu v penzi 26 565 Kč. Z výdělku hypotetického člověka s platem 20 000 Kč ČSSZ celý jeho život dostávala 6260 Kč, ale vyplácí mu 18 279 Kč.
A dále by mne zajímalo srovnání částky, kterou vláda pětikulky ušetří na snížené valorizaci od června 2023 s částkou, kterou musí vynaložit na garantování 130 % průměrného platu učitelům, z nichž 80% neumí naučit a místo kvalitní výuky (myslím tím opravdu z hlediska pedagogiky, tzn. umět učit a naučit) ve třídě pouští dětem naučná videa apod. …

Zd.
11 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  KaBro

Tak upřímně, raději budu velmi slušně vydělávat po celý život, užiju si života, něco vybuduji a zabezpečím se na stáří (vlastní bydlení, obnova vybavení atd.) a budu mít menší procento důchodu než v podstatě celý život, včetně důchodu, brát směšnou částku. Já ten důchod těm nízkopříjmovým skupinám vůbec nezávidím.
Útěk do předčasného kromě roku 2022 také nebyl až tak hromadný, v naprosté většině jako východisko z nouze, když byl člověk nezaměstnatelný, vyčerpal podporu v nezaměstnanosti a neměl pomalu z čeho žít.
A co se týká těch učitelů, tak je to potřeba brát také s rezervou, protože ten výpočet se bude brát z předloňského! roku. Takže to nikdy nebude 130% toho, co se zrovna vyplácí na mzdách a výplatách.

KaBro
10 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Zd.

No, upřímně, nevím, jestli to je někde v tom zákoně napsáno, že z předloňského roku, ten zákon jsem nestudoval, ale zaprvé: garance 130 % průměru za to, jestli odvedu kvalitní práci nebo ne, to se blíží podobným „elitám“ jako jsou poslanci a senátoři, zadruhé uvidíme, za rok za dva, jaký bude odliv nebo příliv kantorů do školství. Tady se už roky děje jedna a ta samá bída. V každé skupině jsou ti dobří, co umí, těm netřeba nic závidět a mají to zasloužené, ale pak je druhá, resp. třetí skupina, která tu práci neodvede, nebo se prostě jen veze, a těm toto nepřísluší. Už kdysi asociální ministr Drábek chtěl snížením nebo zrušením sociální podpory a jiných soc. podpor pro ty, co se nesnaží, což bylo určitě správné. Místo toho aby se snažil ty potřebné odlišit od těch co se vezou, tak radši hodil všechny do jednoho pytle jako nemakačenky a basta-fidli. Takto se určitě sociální politika nedělá. Když neumím odlišit, kdo je potřebný, a kdo ne, tak to nemohu řešit označením všech za ty, co stát na dávkách okrádají a hodit je do jednoho pytle. A pohříchu: o to se dosud nevynasnažil ani jeden ministr práce a sociálních věcí … A když to prostě neumím, nebo to z nějakého důvodu je neřešitelné, tak do systému nezasahuji. To může vyvolat hodně škody, rozhodně to nepovede k sociálnímu smíru, naopak … A jenom staré známé pravidlo: stát je tak silný a odpovědný, jak se dokáže postarat o své ohrožené skupiny obyvatel.

Naposledy upravil/a KaBro
Zd.
11 měsíce/ů od zveřejnění

Letos bude ještě zajímavý rok. Budeme čekat, jestli Ústavní soud zruší ten paskvil ohledně mimořádné valorizace a dále, zda opravdu vláda protlačí parlamentem retroaktivitu, že se nebudou valorizovat ani důchody přiznané před účinností změn, prý od 1. září letošního roku. Vážený občane, můžeš plně důvěřova své vládě a státu. Všichni jednají transparentně a křišťálově.

Jitka
11 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Zd.

Říkali něco o krácení při předčasnosti, ovšem není jisté od kdy to pustí jako tzv.!!“směroplatné“!

Jirka
1 rok od zveřejnění

Všichni a nejen důchodci by si měli do dalších voleb dobře zapamatovat, kterých pět politických stran se teď snaží důchodce obrat o oprávněně očekávanou valorizaci důchodů. Když jsme platili do systému, tak nám stát neslevil ani korunu, ale teď vláda nechce platit podle zákona, který účelově mění. Tato vláda prostě má jiné priority než je život nás důchodců a na ty svoje jiné priority má peněz dost. Na důchodce jim nezbývá.

Láďa
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Jirka

Důchodci už dostali dost. Důchodci nemůžou být jediná sorta lidí, kterým se bude pořád přidávat, zatímco např. zaměstnancům bude klesat reálná výše mezd.

Antonín
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Láďa

Já jsem v důchodu rok, měl jsem celkem vyšší osobní vyměřovací zaklad, přiznáno 48r.,poslední pracovní neschopenku v roce 1991.,už při výpočtu díky redukční hranici jsem byl nechtěně solidární, když jsem šel do práce (i v sobotu nebo v neděli), tak se mi někteří spoluobčané,kteří byli na pracáku ptali,proč raději nejdu s nimi na pivo,mimochodem byli mezi nimi i invalidní důchodci, u kterých bylo poškozené zdraví i díky chlastu,tak si myslím, že bych měl dostat zaslouženou valorizaci.

Jana
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Láďa

Já jsem v důchodu téměř 3 roky a mám důchod hodně podprůměrný. Když každý měsíc zaplatím nájem, energie a léky, tak mi na živobytí zbývá 68 kč na den. Myslíte si že je to k životu? NE !!! K živoření. Přitom se den odedne mění ceny potravin.

Jaroslava
8 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Jana

Záleží na tom z čeho vám to vypočítali.Jestli jste si dost platil.Je samozřejmé,že se celý život starám aby se mi v důchodu dobře žilo.Nekdo peníze procestuje , někdo prohraje bednách někdo šetří .A tak jak si kdo ustele tak si lehne.

KaBro
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Láďa

Nevadí mi, že vláda chce upravit (snížit) valorizaci, i když v míře zásluhovosti plně souhlasím s Jirkou. Zásadně mi ale vadí ta retroaktivita, což je loupež na důchodcích za bílého dne. To si zatím nedovolila žádná vláda. Kdyby valorizace platila od 1. 1. 2024, je to OK. Takhle se může zase nějaká banda typu „pětikulka“ dohodnout, že klidně zruší třeba Benešovy dekrety, nebo brýlatým a zrzavým důchodcům zdaní důchody, zatímco tmavovlasým je nezdaní a přidá jim ěště tisícovku … Kdyby vlastizrádce Rychetský neposvětil do voleb sestavení národní fronty proti Babišovi, kde by byl dneska Jurečka, Fiala, Rakušan a další ???

Zd.
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  KaBro

Ano, retroaktivita a legislativní nouze. Vyčítám si, že jsem také nezažádal vloni v prosinci. Jdu až příští rok, tak si říkám inflace pořád vysoká, takže v roce 2023 by zase měla být slušná valorizace, tak se v prosinci rozhodnu, jestli výpočet v roce 23 nebo 24. V jednom komentáři jsem psal o senátu, takže ten se ukázal, že je na nic, teď čekám, až si udělám obrázek o ústavním soudu.

Jitka
11 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Zd.

Pokud vláda odsouhlasí část důchod. balíčku už v září 23, tak nepomůže čekat do prosince. A vychází to o rok dříve s valorizací nalej vylej, takže nic moc…musel byste jít uz v srpnu 23. V prosinci uz by bylo pozdě. Pokud by to bylo ty podmínky kráceného důchodu až od ledna 24, pak by to mělo v 12/23 smysl. Krácení by bylo nižší 0,9%.

Zd.
10 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Jitka

Příspěvek jsem psal v době, kdy ještě neřekli, že platnost bude od 1. září (nebo teoreticky i dříve), proto ten prosinec. A krácení mi nevadí, budu dál pracovat.

Láďa
11 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  KaBro

Jen kdybys nekecal, jde ti jen o peníze. Tyhlety řečičky okolo povídáš je proto, abys nevypadal jako takovej nenažrenec.

KaBro
11 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Láďa

Láďo, Ládíku, tys toho do důchodovýho systému asi moc neodvedl, a teď by ses chtěl nažrat sám na úkor těch, kteří poctivě odváděli, že?

KaBro
11 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Láďa

Pokud nejseš Ládíku v důchodu, tak tam taky jednou budeš, a pak budeš zpívati jinak …

Marie Chaloupková
10 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Láďa

Milý pane! Důchodci jsou jediná skupina lidí, která má opravdu ODPRACOVÁNO! Práce byla povinná! Tak si důchody plně zaslouží, bez jakéhokoli urážení, závisti a ponižování!

Jitka
11 měsíce/ů od zveřejnění
Reakce na:  Jirka

Důchodci v r. 23 a 24 ještě více na to doplatí…

Zd.
1 rok od zveřejnění

Jinak, teď se jednoznačně ukáže, jestli je nám Senát k něčemu dobrý. Ideální možnost ukázat občanům jeho smysluplnost. K tomuto Senát vzniknul, aby omezil právní paskvily, nikoliv, aby senátoři zajišťovali nějaké výhody pro region, kde byli zvoleni (jak často v kampaních zdůrazňují).

Milan
1 rok od zveřejnění

Jenže ti, kteří nemají vyměřený důchod (protože nikdy nepracovali, nebo jen načerno) dostanou příspěvky v nouzi, příspěvky na bydlení, otcem dítěte je dědeček nebo pra…, tedy dalším příspěvkem je sirotčí důchod, … na různých příspěvcích dostanou víc, než starobní důchodce za leta dřiny.

Jan Hoda
1 rok od zveřejnění

Pětikilo za každé vychvné dítě? ne že bychg měl něco proti tomu, jaký to má smysl a důvod, le nelíbí se mi dopad.
Kdo takto dostane nejvíc? No přece ti, co “ vychovali“ nejvíc dětí. tedy ti “ nepřizpůsobiví“. Přesněji ti, co ny svět přivedli ( slovo vychovali není zrovna na místě) čtyři pět nebo třeba sedm dětí. tedy čtyři, pět nebo třeba sedm “ pobíračů dávek“. Protože z těchto jedinců dělá je málo kdo. Protoře vpustit do naší společnosti takové jedince by mělo být chápáno spíš jako trtestný čin.

Dagmar
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Jan Hoda

Ti, které nazýváte nepřizpůsobiví, nemají obvykle nárok na starobní důchod, nemají dost započtených let. Takže tam žádný speciální problém nevidím. Jinak ale s tímto příspěvkem (výchovné) obecně vůbec nesouhlasím. Bude to stát každý rok cca 18 miliard, není to cílené a nevím, proč by měl být zaveden. Máme ucelený systém dávek, který mohou potřební případně využívat. NERV doporučuje zrušení výchovného, doufám, že na to vláda uslyší.

Dagmar
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Pan Jurečka má také 5 dětí, tak se výchovné také bude hodit časem. Také by se mohly dorovnat důchody lidem z gastro oborů, mají je nízké, protože berou minimální peníze oficiálně a zbytek bokem. Také podnikatelé, kteří v 90. letech neplatili nic a teď optimalizují. Všichni tito lidé by potřebovali dorovnat důchody. To bude další etapa, ach jo.

Zd.
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Dagmar

Co se týká těch gastro oborů a podobných, tak pokud ten člověk uměl a umí nakládat s penězi, tak na penězích „bokem“ může jenom vydělat. Samozřejmě kromě nemoci a brzké invalidity. Dejte si do kalkulačky orientační výpočet odvodů a důchodů při hrubé mzdě 18 tisíc a 28 tisíc. A zjistíte, že pokud si z těch deset litrů budete odkládat částku, která se rovná odvodům a rozumně je budete zhodnocovat, tak budete mít v důchodu nakonec více peněz.

Naposledy upravil/a Zd.
Dagmar
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Zd.

Jistě, právě proto jsem proti nesystémovému přidávání tu ženám (výchovné), tu lidem s nízkými důchody (třeba to gastro, OSVČ). Ti lidé si svoji cestu zvolili, v gastro brali bokem, neodváděli státu. A dnes by se jim nějakým zvláštním způsobem měly vyrovnávat důchody? Proč?

Václav
1 rok od zveřejnění

Dobrý den, Jak jsem vidím, výše důchodu je také závislá na počtu vychovávaných dětí. Platí to i v případě, když děti jsou plnoleté a jsou mimo domov?
Platí to i v případě, když 1 dítě je plnoleté, ale je invalidní a rodiče se o něj musí starat, živit atp…?

Josef
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Václav

Výchovné je externí částka, výši důchodu teoreticky nemění. Ale prakticky důchod samozřejmě navýší. Toto výchovné se přiznává bez ohledu na věk nebo zdravotní stav dítěte.

Naposledy upravil/a Josef
Zdeněk
1 rok od zveřejnění

Prosím o informaci, zda je v roce 2022 reálná ještě další mimořádná valorizace od 1. prosince 2022. Nebo je již jasné, že další valorizace bude až k 1.1.2023 ? Děkuji předem za info. Jinak pěkný shrnující článek. ZJ

Marta
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Zdeněk

Čekáte od vlády ODS něco ?? Divím se,že je ještě někdo volí !!! Měla jsem hrůzu,jestli budou u vlády !! Našli se takoví blbci…bohužel …vymazané mozky ..snad dostanou rozum do příštích voleb ti co je volili..koalice byla vždycky až po volbách !! Nejlépe nové volby…snad bude líp

Dagmar
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Marta

Zvyšování důchodu je přesně dáno zákonem, ne tím, kdo je zrovna u vlády. Uklidněte se a přestaňte urážet voliče jiných stran, než Vašich oblíbených (zřejmě ANO). Místo psaní hrubých vět si něco nastudujte.

Václav
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Dagmar

Dagmar, Vy si už opravdu nepamatujete dobu kmotrů ODS od Čermáka počínaje a jejich zlodějiny? Pak nezbývá než popřát příjemného Alzheimera……

Dagmar
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Václav

Opravdu nevím, co má společného činnost pana Čermáka se současným zákonem.

Zd.
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Dagmar

Bohužel, nemáte pravdu, protože ten kdo je zrovna u vlády, tak disponuje i parlamentní většinou a může si zákon upravit, což se aktuálně děje.

Astra
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Marta

Vážená paní,
tím, co jste napsala, nejen že jste se zařadila k vymazaným mozkům, o kterých píšete, ale také ukazujete, jak jsou voliči Babiše agresívní, bohužel

Dobra
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Marta

Je zajímavé, že plno lidí v okolí říká,,volil jsem jinou osobu. tahle vláda je opruz a na nikoho nebere ohledy. Pan Fiala je jak malé mimino. Nemá vůbec ponětí co si češi přejí. Pro ukrajince by rozdal všechno co patří čechům. FUJ HANBA

Naposledy upravil/a Dobra
Amper77
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Dobra

Nechte si laskavě politiku na weby k tomu určené!

Dagmar
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Dobra

Co říká plno lidí ve Vašem okolí, je ostatním asi lhostejné. Realizujte se s nadáváním na vládu jinde, třeba Novinky, to je to správné místo. Opravdu nevím, co pan Fiala rozdává Ukrajincům a patřilo by to Vám. Vy to jistě nevíte také, ale ráda si tak zanadáváte, že?

Jozef Mateffy
2 roky od zveřejnění

Pozerám český invalidný dôchodok som občanom Slovenska táto valorizácia sa bude týkať aj mňa?Ďakujem za odpoveď

Halatek Jan
2 roky od zveřejnění

Kdo má nárok na navýšení důchodu o 300Kč

KaBro
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Halatek Jan

7550

ZDENEK
2 roky od zveřejnění

Náš sociální systém je nespravedlivý , jsou velmi malé rozdíly mezi pracujícími a nepracujícími .Ten kdo pracuje a nebo ten kdo má odpracovaných 45 let , by se měl mít výrazně lépe než , ten kdo se práci vyhýbá . U nás jsou nezaměstnaní na stejné úrovni jako důchodci , mnohdy po obdržení soc. dávek jsou na tom ještě lépe .

Dobromila
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  ZDENEK

U nás se cíleně nepracující (nikoli nezaměstnaní) mají po dosažení důchodového věku výrazně lépe, protože se jim důchod vypočítává z celostátní průměrné mzdy, ale nám, pracujícím 40 a více let, se vypočítává z mezd.

FCPetys
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Zdravím pane Mařík,týká se mimořádná valorizace i těch co pobírají rentu (Náhrada za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti).
Děkuji

Alena
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dobromila

Cíleně nepracující, pokud nemají odpracovanou potřebnou dobu, nárok na důchod nemají. Myslím, že chtěla i těmto lidem dát paní Maláčová nějaký důchod, ale asi se to vůbec neřešilo. Tito lidé mají celý život sociální dávky /i v důchodovém věku/

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dobromila

Nepracující nemají žádný důchod, protože nesplňují podmínku, že odpracovali nutné roky (35 let). mohou využívat jen sociální podporu, tj. tzv životní minimum, příspěvek n bydlení. Ovšem staré romky většinou majo na sebe napsané 2- 3 děti svých dcer a dostávají na ně prachy od státu! Ten problém je právě tady.

KaBro
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jitka

Kdo nepracuje, ať nejí … :-)

Ywett
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  KaBro

To by bylo mrtvých hlady. Česko vyčištěno od darmožroutů. ;)

morfy
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Ywett

to jako že staři lidé sou dar možností to si teda dobyl

Karolina
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dobromila

To je bohužel všeobecně rozšířený omyl. Cíleně nepracující mají s důchodem dost problém. Není žádný průměrný důchod, ale pouze minimální.Jinak ale máte pravdu, motivace k vyšším výdělkům je s ohledem na důchod dost mizerná. Cím vyšší mzda tím nižší procentní pomer důchodu. Jinak ale máte v zásadě pravdu, dostanou to jinak, ale ne tzv. průměrným důchodem.

Milan
2 roky od zveřejnění

Soudce a různí úředníci co pro tuto společnost nic hmatatelného nevytváří a přesto mají největší důchody. Samozřejmě těla nemají zhuntované mohou tady žít do sta let a důchod nadprůměrný.
Ostatní manuální pracující, když se podíváte ven a vidíte v mrazu a horku pracovat lidi, který se nedožijí s 50 % věk 50 let života. Kdo se s těchto lidí dožije 65 let, tak má štěstí, ale protože celý život makal a měl plat průměrný nebo podprůměrný jako dělník na stavbě, zemědělec a pod. tak má i důchod podprůměr.
Soudce má 25 000 Kč. Dělník 13 000 Kč. Jaká pak zásluhovost když si člověk před 50 lety koupil rohlík stál 30 hal. teď stojí ke 3 Kč. Chleba a rohlík se zdraží stejně jak pro dělníka tak pro soudce.
Oba mají dostat přidáno stejně protože soudce bude mít stále o 12 000 Kč. více než stavební dělník.
Kdo zaplatil za soudce odvody? Samozřejmě dělník, který vykonal určitou práci, která je hmatatelná. Kdyby měl soudce stejný plat jako dělník, tak by měl každý z nich stejný důchod. Soudce má lepší hubu než pradlena? Kdyby mu pradlena nevyprala talár tak je bez práce.

Kabro
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Milan

Jo, kdyby se ty dělníci a manuálové líp učili, tak by ty malý důchody neměli. Vylezli kolikrát ze základky s propadnutím a vydělávali si, zatímco ti co studovali, tak je rodiče dál živili. Nemám rád zrovna soudce a nemusím je, ale je spousta vysokoškolsky vzdělaných lidí, kterým se ti vydělávající smáli v hospodě, že nemají ani na pivo … Á propó, to co píšete, to platilo za vlády Komančů – všichni jsou si rovni, jen někteří (straníci) si byli rovnější. Těm by se měli podívat na důchody …

Naposledy upravil/a Kabro
Dáša
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Kabro

Tak nevím být všichni chytří tak kdo by na ty chytrý makal a každý neměl rodiče kteří by mohli podporovat na škole

Laďka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dáša

Kdo vzdělání opravdu chtěl, ten si školu udělal. Při zaměstnání………večerní, dálkové. To ostatně platí stále.

KaBro
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dáša

Táta brusič skla, máma admin, já VŠ dálkově při zaměstnání a pak jsem ještě si ji musel zaplatit, protože jsem musel odejít z politického hlediska. Kdo holt není „chytrý“, tak mu asi nic jiného nezbývá než makat, čímž hodnotu dělnictva a dělnické třídy nijak nesnižuji, protože jsem to sám zažil, co je makat manuálně. A nikdy mně ani ve snu nenapadlo, že jsem makal na „chytrý“. Táta mi jen vždycky říkal: študuj co můžeš, ať se nenadřeš jako já a máš se líp … Holt myslím, že vzdělání je předpokladem k lepšímu živobytí i k lepšímu důchodu …

Hana
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  KaBro

Studuji nenadřeš se to říkal taťka i mě, ale kdo tedy podle vás bude tu dřinu dělat?

KaBro
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Hana

Haničko, no přece ti, kteří se vyučili na pekaře …

Hana
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Kabro

To je pěkná hloupost všichni by studovali a kdo by na ně pracoval nebyl by ani rohlík nikdo by ho neupekl a prodavačka co by ho prodala?

KaBro
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Hana

Haničko, ten, kdo to umí, a neumí sttudovat … :-)

Josef Jelenek
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Milan

Nevím proč se. Já celý život dělal v dělnických profesích s většinou s platem , pod průměrem tak i když jsem šel o 1 rok dřív a měl sem odpracováno 47 let (počítá se od nástupu do učení) mám penzi 18560 . Jen pro zajímavost penze se počítá od r. 1986 a v tom roce sem měl roční výdělek 34400 což s koeficientem pro tento r. bylo přes 400 000 Kč. A u těch cen 100 mrazák v r. 1981 stál 11500. a vieo koncem osmdesátých let přes 60 000 a v r. 1989 kazeta do videa přes 500 Kč při průměrném platu v hrubém 3000 – 32000 to nebyla ani tehdy hitparáda. V tom roce měla máma penzi 1120Kč

Kateřina
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Josef Jelenek

Za 47 let práce máte 18560? To je strašné. Pokud bych měla takový důchod a neměla vlastní bydlení, tak to bych asi nedala.

Astra
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Milan

Představte si, že by lidstvo nevykonávalo jinou činnost než tu Vaši hmatatelnou. To bychom byli dodnes v jeskyních. Soudce si talár dokáže vyprat i sám, ale pradlena jeho práci nikdy nezastane.

Jiří
2 roky od zveřejnění

V roce 2020 přidáno k starobnímu důchodu 1037 Kč, v roce 2021 přidáno 1102 Kč – na rok 2022 pouze 841 Kč. Proč tak málo oproti jiným rokům, přece navýšení starobního důchodu stoupa.

hellouboys
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jiří

Jj. A inflace + růst mezd jako kráva… Budu nucen to propočítat. Je to na podání k ůstavnímu soudu.

KaBro
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jiří

No, protože se Vám zvýšila procentní výměra důchodu pouze o 1,3 % + 300,-. Až teď od června to příde, a to zase budou kňučet ty, co do systému za život odvedli podstatně méně. Od června dochází k navýšení procentní výměry o 8,2 % … :-).

Olga
2 roky od zveřejnění

Vláda zvyšuje důchody, ale ti, co dosahovali roce 2016 průměrného důchodu už od roku 2017 průměrný důchod nemají a ročně jsou na tom o cca 6.000,- Kč škodni.

Dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Olga

Pokud ženy třeba se 2 dětmi pracují dnes o cca 6 let déle, než před zvyšováním důchodového věku (nevím přesně, o kolik to bylo více v roce 2017), tak je jasné, že mají vyšší důchod. Pokud tedy na jedné straně umírají lidé s nižším důchodem, na druhé straně přibývají lidé s vyšším, tak se průměr někam posunuje. Čili ti dříve průměrní se stávají podprůměrnými. Proč by měl být průměr stále stejný?

Blanka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dagmar

Jenom reaguji, že ženy se 2 dětmi pracují déle a mají tedy jasně vyšší důchod. Je to ve většině případů pravda, ale uvedu můj příklad. Do roku 1983 jsem měla opravdu vysoký nadprůměrný plat, v r. 1983 se mi narodilo 1. dítě a v roce 1986, kdy mi bylo 32 let, jsem porodila 2. dítě, s kterým jsem byla 3 roky na mateřské dovolené. Důchody se počítají z platu od roku 1986, tedy 3 roky mi byly započítány pouze jako péče o dítě – vyloučená doba a výdělek 0 Kč. To pak průměr hodně sníží, myslela jsem si, že jsem se zabezpečila, neměla děti ve 20 letech, ale někdo stanovil, že se na mzdu před rokem 1986 vůbec nepřihlíží, bohužel… Přijde mi to také nespravedlivé.

ViR
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Svého času, asi tak před 10 roky, jsem četl výsledek nějakého průzkumu, ze kterého plynulo, že asi 92 % lidí v předdůchodovém věku vůbec netuší, jak se důchody počítají. Akorát vnímají důchodový věk a „nějakou“ závislost na výdělku. Obávám se, že ralita je možná ještě horší. (A zejména mnoho žen, viz výše, žije v bludu a vůbec netuší, že jejich nižší důchody nemá většinou na svědomí to, „že byly sdětmi doma“, či že „braly méně“, ale z většího to, že radostně odskotačily do důchodu o 3 – 6 roků dříve, než jejich vrstevníci muži.A další věc je ta, že prostě dnešní starodůchodkyně pobírají důchody o cca 10 roků delší dobu, než muži. A po mnoha valorizacích už je holt ten důchod nízký a snižuje průměr u žen v v době, kdy jejich vrstevníci již dávno čuchají ke kytkám zespodu, a proto průměr nijak neovlivňují.)

Laďka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  ViR

A také u žen hodně ovlivňuje to, že po mateřské (rodičovské) dovolené pracovaly na menší úvazek (třeba jen 4hod.), tím měly menší mzdy. Ale pro účely důchodového poj. je lhostejno, byl-li ten den 4 hodinový nebo 8 hodinový, prostě den jako den, ale s menším příjmem. Pokud tak procovaly řadu let, i to se velmi negativně projeví.

Laďka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

To já nezpochybňuji. Ale znám dost žen, které pracovaly 10 i více let na zkrácený pracovní úvazek. To se prostě projeví ve vyměřovacích základech. I když jsem si vědoma, že výpočet důchodu ovlivňuje více faktorů.

ViR
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Laďka

Mějme dvě ženy, pracující na stejné pozici, mající uznaných 42 roků pojištění, z nichž žena A pracovala celou dobu na plný úvazek a vychází jí osobní vyměřovací základ (OVZ) 32400 Kč(v současné hodnotě peněz), zatímco žena B 1/3 doby, tedy 14 let, po roce 1986 pracovala na poloviční úvazek a za poloviční mzdu („na hodiny“ tedy vlastně odpracovala jen 7 roků ze 14 ;-)) takže jí vychází OVZ jen 27000 Kč. Pak letos před 1. červnem ženě A bude vyměřen důchod 17189 Kč, zatímco ženě B 16 305 Kč, tedy pouze o 887 Kč nižší (ač za ni bylo v dnešní hodnotě peněz v součtu odvedeno o cca 760 tis. Kč nižší důchodové pojištění). A jen na okraj, pokud by žena B odpracovala 3 x 90 dnů „nad nárok“ po dosažení důchodového věku, a posunula si o tuto dobu datum přiznání důchodu, byl by její důchod 17192 Kč, neb za každých 90 dnů pojištěné práce nad nárok bez pobírání důchodu (nebo za rok doby pojištění před dosažením nároku) jí náleží cca 296 Kč měsíčně důchodu navíc. Shrnuto – v uvedeném příkladu má na výši důchodu srovnatelný vliv 14 let práce v rozhodném období na poloviční úvazek (hrubá mzda za nevykonanou práci by byla v současné hodnotě peněz 2,72 mil. Kč a neodvedené pojistné by bylo 0,76 mil. Kč),obdobně jako tři uznané roky důchodového pojištění před dosažením nároku na důchod, nebo 270 dnů pojištěné práce po dosažení důchodového věku (bez pobírání důchodu).

ViR
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Já z něj mám popravdě velmi rozporuplný pocit. A to o to víc, že SŚ a VŠ vzdělání i počátek pracovní kariéry máme dost podobný. Akorát to bylo u mne cca o 20 roků dříve. Ale kdybych v roce 1978 porovnal při zkoušce ze statistiky bez dalších korekcí a detailních analýz a vah prosté průměrné hodnoty například dvou tak nesourodých souborů, jako jsou výše důchodů důchodkyň a důchodců, což se dnes běžně i na MPSV děje, tak bych letěl od zkoušky „čenichem napřed“ po schodech z druhého patra, kde byl kabinet zkoušejícího pana docenta, tak rychle, že bych se zastavil až rozpláclý na chodníku před katedrou… Ale u nás se podle takových matematicko-statistických nesmyslů upravují zákony. Rozumím tomu, že dámy, zastávající předtím stejné vládní pozice, nebyly schopné problém analyzovat a pobrat. Ale u někoho, u koho očekávám přiměřenou úroveň znalostí matematiky (a statistiky), neb „za mne“ to prostě musel zvládat každý absolvent VŠ se zemědělským zaměřením, mne to trochu zneklidňuje. (Jinak ta „vyloučená doba“ je záležitost přečtení a pochopení kousku jednoho zákona, leč na to pochopení si jeden musí ujasnit jak se počítá průměr, tedy znát „statistku“ alespoň na úrovni základní školy…)

hellouboys
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Můžeš mazat, můžeš psát, ale pravdu budeš znát.

František
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Olga

Ano,souhlasím s vámi.Nicméně podstatné v této souvislosti je,že se nejen snižuje zásluhová složka důchodu,kterou se degraduje to,jestli někdo dělal,případně nedělal,marginálním problémem je,že se neustále snižuje poměr důchodů k průměrné mzdě.Reálné zvyšování důchodů v posledních letech tedy zdaleka neodpovídá růstu inflace,i když si na tom pan Babiš chtěl zlepšit svoje image.Nestraním nikomu.Jsem však zvědavý,jak se s tímto problémem popasují noví a mladí orli z pětikoalice?

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  František

Myslím, že za Babiše jsme dostali nejvíc, kdyby tam byla už tehdy pětikoilka, tak jsme měli úplny p.d, stejně jako za Sobotky a Kalouska, + 50 Kč, dražší byla známka na dopise, ve kterém nám poslali výměr. Nechutné !

Josef Jelenek
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jitka

O kus víš je tabulka ČSSZ a to co tady píšete není pravda. Přidávalo se vždy . Mám výpis mámy z r. 1996 a v tom r. se přidávalo 2x a bylo to bez 12 Kč skoro 2000 . A protože se přidávalo procentně tak samozřejmě 5% z 7000 v devadesátých letech je míň než 5% v součastnosti. A když se na tabulku podíváte pořádně tak nejmíň se přidávalo za ČSSD . Jen pro zajímavost v r . 2014 se přidalo 40Kč a v roce 2017 se za ministrování Babiše – min. financí přidala NULA To co za Babiše bylo nejvíc, bylo nad rámec valorizace – kupování voličů . A ta vámi odsuzovaná 5 kolka vám přidá kolem 1000Kč . Ono totiž nezáleží kdo tam je, ale přidává se podle zákona.

ViR
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Josef Jelenek

V souhrnu nejste mimo, nicméně, dovoluji si opravit čísla :-) V r. 2014 (Sobotkova vláda, MF Babiš, MPSV Marksová) byla valorizace 10 Kč do základní výměry a 0,4 % do procentní výměry (a průměrný důchod stoupl z 10985 Kč na 11090 Kč) A v r. 2016 (Sobotkova vláda, MF Babiš, MPSV Marksová) byla základní výměra zvýšena o 40 Kč, procentní o 0% (a průměrný důchod stoupl z 11363 Kč na 11475 Kč, a to zejména kvůli vyšším nově vyměřovaným důchodům). V r. 2017 stoupla základní výměra o 110 Kč, procentní o 2,20% (a průměrný důchod vzrostl na 11866 Kč). A jen na okraj, v r. 2008 (Topolánkova vláda, MF Kalousek, MPSV Nečas) se základní výměra zvýšila v lednu o 130 Kč a v srpnu o 470 Kč (celkem tedy o 600 Kč) a procentní se zvýšila od ledna o 3 % (a průměrný důchod se zvedl z 8747 Kč na 9638 Kč).

Jiří
2 roky od zveřejnění

Mám dojem, že si to lidé stále pletou. Valorizace důchodů by měla být taková, aby si každý koupil pořád to samé, co v době, kdy mu byl přiznán důchod. To zajišťuje pro všechny stejná procentní valorizace odpovídající inflaci. Nikdo si tak nepolepší ani nepohorší, jen se zohlední nárůst cen. Pokud by se přidávala všem stejná částka, pak by to třeba díky inflaci mohlo znamenat, že pokud občan jedna bere dnes 10 000 Kč a občan 2 bere 15 000 Kč (1,5 x více) a je to spravedlivé podle zásluhovosti, tak by třeba po 20 letech a ročním přidání 1000 Kč všem bral občan 1 celkem 30 000 a občan 2 pak 35 000. Pěkně by se to skoro srovnalo ( už jen 1,17 x více) , občan 2 by se musel uskrovnit a občan 1 by si polepšil na jeho úkor.
Beru zlatou střední cestu, všem přidat stejně procentuálně, ať si mohou koupit pořád to samé, a pokud na to stát má, ať dá těm nejchudším nějakou částku navíc jako sociální podporu nebo jim pomůže jinak (příspěvek na bydlení…).

Antonín
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jiří

Myslím, že nejspravedlivější valorizace by byla taková, aby valorizovaný důchod byl stejný jako nově přiznávaný důchod za jinak stejných podmínek. Současný model starodůchodce přece jen trochu znevýhodňuje. Samozřejmě zvýšení důchodu za další rok platby sociálního pojištění při pokračující pracovní činnosti je navíc.

ViR
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Antonín

V současné době jsou důchody valorizovány při pravidelné valorizaci o celou inflaci a o polovinu růstu reálných mezd, tedy mezd, očištených o inflaci. Valorizace o inflaci by měla zajišťovat stejnou kupní sílu jako v době vyměření důchodu, ta o polovinu reálných mezd by měla jejich situaci o něco zlepšovat. Odhlédneme-li od administrativních zásahů státu (jako je stanovení minimální mzdy a podobně) reálné mzdy zpravidla rostou tehdy, pokud se zvyšuje produktivita práce ekonomicky činného obyvatelstva. A nyní otázka – jak se již nepracující důchodci podílejí na růstu produktivity práce? Obávám se, že nijak.

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jiří

Jurečka se nechal slyšet, že chce ještě letos provést reformu a sice zvýšit nejnižší důchdoy na 10,5 tisíce, ale jak to chce udělat, aby nepoškodil ty lidi, kteří si celé roky platili vyské částky ze svých mezd na důchody a teď by měli mít stejnýá důchod jako ti, co si platili pár korun ?Neřekl nikde, jak to chce řešit.

Laďka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jitka

To mě taky rozčiluje. Vím, že jsou lidé, co mají malé důchody. Ale proč takové důchody mají? Práce „na černo“, na dohody, oficiálně vyplácená jen část mzdy a ostatní bez daní a odvodů „na ruku“ a pod. nebo osvč s minimálními odvody. Když jsem mívala dvě práce a z obou jsem platila odvody, měli mě za blázna. Teď mi závidí, že mám slušný důchod a vykřikují, že by se o ně měl stát postarat a ty nízké důchody jim dorovnat. Ale proč? Stále je tu záchytná sociální síť a mohou si požádat o nějakou dávku, pokud opravdu finančně nestačí. Nebo si jít přivydělat, aby si vylepšili svou finanční situaci.

Lenka
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Jitka

Kdo jak vysokou částku si platil na důchod, určuje STÁT. Podle platu. Jsou ale obory, které nikdy nebudou mít vysoké výdělky. Švadleny, dělníci, maséři, pečovatelky. Všichni potřebujeme toaletní papír, ale výdělek dělníka který ho vyrobí, nebude vysoký….takže odvede státu méně peněz – menší důchod. Není to tím, že byl někdo ,,lempl,, pracoval načerno, proto odváděl státu míň peněz. Tak má stát určit odvody – měsíční, všem stejné.

Lubor
2 roky od zveřejnění

já jen pro upřesnění zdejší polemiky o výši důchodu a zásluhovosti. Byl jsem šofér na stavbách, výpravčí u dráhy. Chci se zeptat bez ohledu na někdejší plat. Jaký je rozdíl mezi odpovědnosti výpravčího – může za vše co stane ve stanici, šoférem náklaďáku a odpovědnosti třebas soudce anebo lecjakého úředníka, který se povaluje v teple a prakticky neodpovídá za nic. Děkuji za odpověď.

Lenka
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Lubor

Pane Lubor, vy mě čtete myšlenky….na toto marně hledám odpověď……nedostaneme ji. Jistá strana by chtěla OSOBNÍ odpovědnost – všech, i těch ,,nahoře,, No jo, ale prý je rasistická…..

Pet
2 roky od zveřejnění

Ještě doplním, novelizace jsem myslel nivelizaci. V podstatě je to teď tak, že vyšší důchody dostanou přidáno zhruba ta 3 % podle zákona, průměrný důchod 15500 asi 5% a čím menší důchod, tím větší procento Valorizace. To se samozřejmě líbí většině, co mají průměrné a nižší důchody. Ale z příspěvků, které tito lidé odvedli, by dnes bez solidarity měli tak 4000,-Kč. Přesto jsou stále nespokojení, ale snažit se víc během aktivního zivota nikoho ani nenapadlo. Doufám, ze tento způsob Valorizace neprojde u Ústavního soudu, protože potlačuje rovnost výpočtu pro vsechny

Dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Pet

Jenže to se musí najít někdo, kdo to k tomu soudu dá. Minule to byl bývalý soudce Karel Sochor (mám pocit) a došlo alespoň k malému narovnání. Ted ale těmi akcemi Babiše (a jeho vlády), který vždy přisype před volbami všem, to zase sklouzává zpět. Chápu, že nějaká solidarita musí být, ale co je moc, to je moc. A ještě někteří lidé mají tu drzost si stěžovat.

hellouboys
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dagmar

|Máte naprostou pravdu. Pravidla valorizace jsou narušována vládou i parlamentem a je to na podání k Ústavnímu soudu… Taktéž výroky traktoristy Jurečky a spol, jsou na nakopání do riti. Čest

Kabro
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  hellouboys

Souhlas naprostý s Petem, Dagmar i hellouboysem. Ti co odváděli do systému podstatně více než ti s nízkými důchody, tak jsou těžce biti. Příkladem je právě tato valorizace 2021/2022, kdy procentní výměra se navyšuje pouze o 1,3 %, jinak v ostatní všem stejně … Pokud bude další valorizace v průběhu roku 2022, tak tam už je to pro vyšší důchody lepší (nižší důchody nedosáhnou na výši valorizace, která bude na přelomu roku 2021/2022, u vyšších důchodů tuto valorizaci přesáhne, což si lze spočítat výše na důchodové kalkulačce …

Naposledy upravil/a Kabro
Alena
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Ne, není to kupování hlasů před volbami to přidání tří stokorun. Vloni se přidávalo taktéž nad rámec a bylo to taky v takovém přibližném termínu. Je to proto, aby se vše stihlo administrativně a od ledna se mohlo vyplácet.

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Jaký úplatek, všechnto sežralo zase navýšení ceny vody, energií, nezbylo skoro nic, všude samý nedoplatek a zálohy mám jak hrom, ale sjme sama a všech o musím paltit z jednoho důchodu, tak jsme byla zachráněná, že jsem si nemusela brát půjčku. Kam to všechno dojde, skončíme pod mostem ?Teď se už klepu, až přijde zase vyúčtování plynu a elektriky za minulý rok, šetřím na to skoro celý rok.

ViR
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Jitka

Pokud máte „všude samý nedoplatek“, nemáte „zálohy jako hrom“, ale máte je nízké, vzhledem k tomu, jaké služby a za jakou cenu za ně nakupujete. Jinak píšete, že jste sama. To je samozřejmě problém, protože provoz jednočlenné domácnosti je v přepočtu na osobu nákladnější, než u domácností vícečlenných, to je prostě fakt (V našem společenství vlastníků vychází zálohy na služby, aktualizované podle letošních cen a spotřeby dle posledního vyúčtování, pro byty kde bydlí jen jedna osoba, a to včetně mého, v přepočtu na osobu zhruba na dvojnásobek toho, co u bytů, kde žijí 3 až 4 osoby.) Jinak je samozřejmé, že každý důchodce, který obdržel mimořádný příspěvek, věděl co s darovanými penězi, bez ohledu na to, že zdůvodnění proč je vyplácen kulhalo na obě nohy. Třeba moje maminka k tomu něco málo přidala a koupila vnučkám k Vánocům nějaké „drobné předměty z cenných kovů“, namísto skromnějších dárků :-)

Dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Alena

Je to kupování hlasů voličů. Je to úplatek. A ještě si na něj půjčujeme. Je to strašné.

František
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Pet

Dobrý den.Souhlasím s vaším názorem.Většinu své pracovní kariéry jsem vykonával ve 2.a v 1AA kategorii.Nicméně vše spěje k tomu,že se vrátí rovnostářství a všichni budou mít důchody stejné.

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  František

To právě nechápu jak to myslí s tím zaručeným důchodem, tzv. minimálním 10500 Kč pro kždého co dál ? To nikdo neříká, jak překlopí d toho systému naše důchody ? Víte někdo něco ?

Tomash
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Jitka

Pracoval jsem 49 let, vyučil jsem se a závěrečná zkouška byla vynikající a získal jsem 298 bodů z 300 možných, denní studium mě nebylo umožněno, avšak jsem se dostal na 5_ti letou odpolední výuku a od eléfa jsem se vypracoval až na vedoucí funkci a nepotřeboval jsem červenou pracovní legitimaci, což představovalo i zvýšení platu, takže tím i vyšší odvody zdravotní a sociální z kterého vychází výše penze. Naproti tomu jestliže pracovníku stačilo běžné zařazení a nebyl příliš aktivní v pracovní činnosti tak logicky měl nižší plat, nižší odvody daní, takže logicky vyplývá výše penze.

Anabela
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Pet

Nezdá se Vám, i Ti co se snažily v aktivním životě a dělali i víc jak 12 hodin denně a chodily domů udření tak nemají větší důchody které činí míň jak15 000,- i při Babišovém přidávaní. To by nesměli být vážení podnikatelé, hostinští a další zaměstnavatelé hamížní a přiznali zaměstnanci vše ne jen minimální mzdu a zbytek na ruku. Kdo s tím nesouhlasil tak mu dal k 1. v měsíci výpověd pro nadbytečnost. Tak si to pracující rozmyslel, protože doma na něho čekali složenky. Takže když omarodil, nemohl jít na nemocenskou protože by za nemocenskou nedostal nic, a důchod májí malí, při tom jej mohli mít královský. Nezhazujte všechno na neschopné, ale vyčurané zaměstnavatele. Při Covidu se chovali jak největší chudáci a žijí si nad poměry. Důchodcům se zavidí každá koruna, teď to ukázala nová vláda, svoje platy si nezmrazí a při tom vykřikovali jak Babiš zadlužuje stát, když důchodcům přidal 300,. stovky nad rámec. Důchodci nikoho nezadlužují ,ale především podnikatelé a politici. Důchodci si na ten důchod i když ne valný vidělali.

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Anabela

Jo, Babiš zavedl EET a tohle podnikatelům zatrhl, protho tolik nenáviděli, teď už zase paltit daně přes EET nebudou ,zse tu bude Klondaik, všechno do šuplete ! A lidi zase keš na ruu a důchody mít zase nebudou, Tohle všechno jim Babiš ztrhl, škoda. lidi co jste to volili ?

Josef Jelenek
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Pet

Pletete se procenta platí každému stejně – 3% ale výsledek je jiný z 15000 je menší než z 18000. Je to jen matematika ze základní školy

Pet
2 roky od zveřejnění

Myslím, ze podle zákona se má důchod valorizovat o procento inflace za loňský rok a polovinu růstu reálných mezd. Inflace byla nejméně 3,2% a růst mezd přesně nevím. V každém případě je zvýšení zasluhové části o 1,3 % nevýhodné pro vyšší důchody. Už tak je solidarita vyšších duchodů hodně výrazná. Toto je opět populistický počin vzhledem k nastávajících volbám. Pevné přidání všem stejně se samozřejmě líbí těm, kteří si stěžují na malé důchody, ale neuvědomují si, ze i málo přispívali během zaměstnání. Je to prostě podvod na spravedlivém rozdělení duchodů a pokus o jejich novelizaci.

Kabro
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Pet

Naprostý souhlas, píšu to výše.

Petr
2 roky od zveřejnění

…chybný údaj.Výše důchodu od r.22 =11 093,-kč,ale stejně,.nic moc,že?

Petr
2 roky od zveřejnění

Mám kliku,že si svou prací můžu k důchodu přilepšit živností.Šel jsem o 2roky dřív,takže mám důchod nižší o 7,2%.
Osamostatnil jsem se hned v 90.roce,po celá léta platil základní výši soc. a zdr. pojištění a po zvýšení důchodu od 22tého roku budu pobírat 10 590,-kč.Zvládnu to,ale co ti,kteří podobně jako já měli živnost jen na obživu,od státu nechtěli nic,dnes už dělat nemůžou a musí se s touto almužnou protlouct zbytkem života?

ViR
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Jestli dobře počítám, tak v přepočtu na současnou hodnotu peněz to pojistné odpovídá nižšímu měsíčnímu příjmu, než je 1/3 současné minimální mzdy (4137 Kč), To se samozřejmě na výši ůdchodu musí projevit…

Dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Petr

Myslím, že na to, jak strašně málo jste platil, máte důchod docela vysoký. Měl jste si platit víc, Váš problém.

Kabro
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dagmar

Přesto od ledna 2022 dostane k tomuto důchodu přidáno 742,- Kč a hádejte, kolik dostane přidáno ten, který má důchod dvojnásobný? O celých 138,- Kč více, to je úsměvné …

Naďa
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Petr

Proč jste šel dřív do důchodu když si stále přivyděláváte? Vydržet 2 roky, mohl jste mít důchodu o těch 7.2% vyšší, ne?

ViR
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Petr

Tak, já jsem OSVČ od r. 1992 (jako důchodce samozřejmě OSVČ vedlejší) a podle valorizační kalkulačky budu od ledna „pobírat“ bez dvou korun 17520 Kč. Vím, není to za 47 celých roků pojištění mnoho, ale to je prostě důsledek volby „pracovat bez šéfa a podle svého“. Ale asi jsme něco dělali každý jinak, protože až na několik hubených let, kdy byla nějaká krize, jsem vždy měl vyšší vyměřovací základ, a tedy i vyšší odvody, než byly ty minimální. A zatímco daní jsem neplatil mnoho, protože jsem vždy využil všechny pro mne dostupné slevy (děti, „penzijko“atd., úroky z půjčky na bydlení), tak zdravotní a sociální pojištění (včetně nemocenského) jsem platil podle skutečného příjmu po odečtení nákladů, neb jsem si již někdy kolem roku 2000 nastudoval, jak že se ty důchody vlastně počítají a průběžně si každý rok kontroloval, zda má ČSSZ v evidenci vše, co má mít.

ViR
1 rok od zveřejnění
Reakce na:  Petr

Hmm… Já se „osamostatnil“ v r. 1992, platil jsem bez nějaké velké „optimalizace“ vykazovaných příjmů co mi vyšlo (a někdy to byla i ta minima, když byla recese), a v období leden až květen 2022 (aby to bylo srovnatelné) mám důchod bez nějakých 70 Kč o 7000 Kč. vyšší než Vy. Ovšem není krácený za předčasnost (i když jsem též šel o měsíc dříve do „předčasného“, ale bez pobírání důchodu, z důvodu pojištěné práce) a mám uznaných 47 roků pojištění.

Luboš
2 roky od zveřejnění

Já mam duchod pres 11 tisici bydlim na chranenom bydleni nic nevlastnim za nemovitos ani auto ne akorat mamina je nemocna ma us s invalidniho duchodu starobni oproti me ale stejne nechapu proc tu pisete takove hlouposti co se tyce duchodu to je figurka k preziti i kdys to nekteri lidi prozivaji jinak stejne budou myt slozitou budoucnost i stou figurkou dulezitejsi je spis vychova a zazemi.

Josef Lepš
2 roky od zveřejnění

Dobrý den,chci ze zeptat proč se pořád přidává těm bohatým a kdo má málo dostane málo,pracoval jsem 45 let,z toho jsem byl 1x na pracáku,posledních 20 let jsem vydělával 18000 čistého a když firma skrachovala tak jsem šel dříve do důchodu a mám 12000kč.koukámže ty co skoro nikdy nepracovali a důchody mají daleko vyšší,tak co je to za bordel v téhle republice!

hellouboys
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Josef Lepš

Nějak mně ten Váš důchod nesedí, ale bohužel… V tomto státě musíte počítat s tím, že vždy na tom bude lépe ten kdo se veze, ponívádž solidarita s nefachčenky a flinkači je podle s. Maláčové a bratra Jurečky na prvním místě. O dodržení zákonú poslaneckou sněmovnou a jednotnou částkou navyšování nad rámec valorizace ani nemluvím. Ale to Vám pvídám, dokud bude na ÚS s.Rychetský nemá cenu žalobu vůbec poddávat… Tak, asi tak…

hellouboys
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Josef Lepš

Jj. Tak to, pane Lepš, smázli rovnou… Lumpové… Takže nic. Hezký den!

Dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Josef Lepš

Ti, co skoro nikdy nepracovali, nemají důchod vyšší, pokud máte 12 tisíc, tak jste šel asi o hodně dřív
18 tisíc čistého také není plat nic moc
přidává se podle zákona a před volbami tam populisti jako Babiš ještě něco přihoději

Jana
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dagmar

Zase o tolik dřív asi jít nemohl, jestli vůbec. Pán to má nějaké popletené. Jestli pracoval 45 roků tak to trochu nesedí.

Laďka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jana

Nedávno si mi stěžoval jeden známý, že mu špatně spočítali důchod. Nakonec se ukázalo, že sice bral „čisté peníze“ jaké říkal, že že z toho byla asi třetina za náhrady za práci mimo domov a nějaké benefity, což do hrubé mzdy, ze které se počítá důchod, vůbec nevstupuje.

Zita75
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dagmar

Mají ho výší flákači jelikož jsou placený průměrem..to i invalidé na hlavu a přitom to kouří i chlastá, pracují okolo baráku atd.. A to samí i student 27 let ,první zaměstnání a důchod 11000+ výhody..a chodí 12 i noční ..asi tak..viz bezpečnostní služby..moje zkušenost..

Dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Zita75

Nevím, co si představujete pod „jsou placený průměrem“.

Baborák Ludvík
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dagmar

Proč se obouváte do Babiše a každý holt nemá výplatu 60 000kč.

Dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Baborák Ludvík

Na zvyšování důchodu máme daná pravidla zákonem. Netvrdím, že je zákon skvělý, ale tato vláda (mj. pane Baboráku, předseda se jmenuje Babiš), slibovala nový zákon. Není. Nesystémové zvýšení (náhodou vždy před volbami) neskutečně v budoucnu zatíží státní rozpočet. Navíc se tím opět snižuje zásluhovost, která je i tak mizivá. K tomu zbytečných 5000 Kč (naštěstí jednorázově) a zbytečné slevy 75 procent. Naše děti a případně vnuci se zblázní. Vůbec se nedivím, že ve společnosti vzniká vůči seniorům určitý odpor. Což je špatně.
Každý nemá výplatu 60 tisíc, ale holt, pokud mám malou výplatu, nemohu čekat velký důchod. I tak je rozdíl mezi důchody nakonec až nemravně malý.

František
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dagmar

Dobrý den paní Dagmar.Proč by se nemohl důchod pravidelně volarizovat podle průměrné mzdy tak,jak se zvedá státním činitelům?Ubylo by tak polemik o korumpování důchodců.Já osobně nemám potřebu,aby mi stát zvyšoval důchod.Stačí ,když nebude korumpovat státní zaměstnance tím,že jim bude nadstardatně zvedat platy za to ,že pouze dělají,co mají.Na ty jejich platy a volarizace jim totiž musí někdo vydělat.A oni to,s prominutím,nejsou.A pozor,ačkoli si to mnozí mladí leckdy nemyslí, i oni jednou budou staří.Jinak průběžné financování důchodů vymyslel jeden chytrý pán z Německa v 19.století.Od té doby nikdo nic lepšího nevymyslel.S pozdravem pan František

Josef Jelenek
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Josef Lepš

Důchod se nepočítá z čistého, ale z hrubého výdělku. Do odpracovaných let se započítava i vojna, nemocenská , mateřská – jako doba vyloučená. Odpracované léta se počítá i nástup do učení či školy. V mém případě od 1.9.1972. Šel jsem do penze o 1 r. a měl jsem odpracováno 47 l. dřív a za to mě strhli 644 KČ. A dnes mám přes 17000 Kč. Vy jste šel asi o 3 r. dřív podle odpracovaných let a tak vám strhl. 3000 – 3500 Kč. A to jsem měl nižší čistý příjem. Mýlíte se ty co nikdy nepracovali a nebo jen na černo a neplatili si sociální tak máj jen sociální důchod a ten je dnes myslím okolo 4500 Kč.

Dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Josef Jelenek

Sociální důchod neexistuje, nemyslíte nějaké dávky? Pan Lepš se asi v údajích nějak plete.

Dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

No to vůbec nevím. A kolik to bylo? A jaké byly podmínky?

Dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Děkuji moc, vůbec jsem to nemohla najít. To maximum tedy byly docela velké peníze vzhledem k tehdejší průměrné mzdě.

Josef Jelenek
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dagmar

Asi jsem napsal špatné pojmenování, Ale mělo být spíš dávky a jak se vše valorizovalo tak i toto se zvýšilo a je myslím že jak jsem psal těch 4500 Kč možná o trochu míň

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Josef Jelenek

Pokud nemají přiznaný důůchod, tak mohou dostat jen životní minimum, které se také mění, napsedy sjem to viděla, bylo něco přs 3 tisíce, žádná sláva,ale nové životní minimum je na Netu .

Zdenka
2 roky od zveřejnění

Dobrý den, jsem čerstvá vdova jaký asi budu mít po manželovi důchod když měl 17224 KČ. Ty procenta mě matou.

Alena
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Zdenka

Záleží na tom, zda jste nebo nejste starobní důchodce. Pokud jste již v důchodu, tak odečtěte pevnou částku důchodu /3550,-/ a zbytek vydělte čtyřma a nepotřebujete na to žádné tabulky. Pokud ještě nejste v důchodu, tak zase odečtěte těch 3 550,-, vydělte dvěma a přičtěte zpátky tu pevnou částku 3550,-.

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Alena

Jo a pokud není ve starobním důchodu, tak ten důchod bude brát jen rok, protože si vládní šašci vymysleli, že si ještě může ta paní najít partnera. Toto řešení je krajně nechutné !

hellouboys
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Zdenka

Vydělte manželův důchod čtyřmi a upravte ještě nějakou zanedbatelnou pišvejcovou konstantou. Ale ta je opravdu, ale opravdu, naprosto zanedbatelná…

Jurka
2 roky od zveřejnění

Dobrý den. Jak jsou na tom s důchody ti, jež neudělali za korunu práce, ale zato rodí rok, co rok děti, a z nich žijí. Děkuji za odpověď

Otakar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jurka

Dostanou za každé dítě 500kč navíc to se jim vyplatí dělat děti a nepracovat

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Otakar

Nedostanou nic, protože podmínka pro výplatu na dítě je, že jim byl přiznám starobní důchod a ten jim přiznán být nemohl, neboť neodpracovlai 35 let. Takže mohou nejvýše požádat o sociání dávky a tam jsou různé dokazovací podmínky, abyste nárok získali.

Pavel
2 roky od zveřejnění

Můj důchod se skládá ze starobního a vdoveckého (trvalého).Jakou částku mám dosadit do kalkulačky důchodu na rok 2022?

Lenka
3 roky od zveřejnění

Ještě mi zde chybí informace o tom, jak podat žádost o starobní důchod, to jsem nalezla například v tomto článku – *** .

Naděžda
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Lenka

Vy nemáte žádného známého důchodce? Zajděte si na OSSZ a podejte si žádost.

Roman
3 roky od zveřejnění

Dobrý den mě by spíše zajímalo co se zvýší pro rentysty

pet
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Roman

snad rentiéry ne?

,

trava
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  pet

tem bych nedal nic,za lezeni u hasicu?

Zdeněk Zrůst
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  trava

Hasiči neleží. Pokud by tzv. “ ležely „, bylo by to fajn. Znamenal by to, že nikde nepotřebují jejich zásah / povodně, negativní důsledky počasí, požáry, úniky nebezpečných látek /. Tento stav nikdy nebude. Práce hasičů je velice důležitá!
Pokud to nechápete, běžte to říkat tam, kde v poslední době působili. Například na jih Moravy, kde řádil tornád. Tam by vás asi vynesli v zubech.

František
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Zdeněk Zrůst

Hasiči neleží.Nicméně vše,co je spravované státem,je velmi neefektivní a tudíž drahé.Pokud máte chlapci dojem,že jste borci,kteří jsou nedocenění,doporučuji ,abyste si založili živnost na sebe a pochopili,co je to skutečná práce,kde by nebyl žádný jistý pravidelný příjem,odchodné,výsluhová renta a příjemný důchod,pro který tam ,z mého soukromého dojmu,většina šla.Pokud jsem tímto vyjádřením urazil ty,kteří to dělají opravdu z přesvědčení,tak se omlouvám.Podotýkám,že jsem také pracoval ve státní firmě.

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  František

Nevěřím, že vy jako živnostník byste šel řešit problém, ve kterém by vám šlo o život. Jste trouba a tak mlčte !

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Zdeněk Zrůst

Souhlas, tady v tomto státě se totiž s hasiči vytře úplně všechno, každý bordel, který se kde děje, tam se naženou hasiči, takž jejich důchody jsou opravdu zasloužené. Kecy trouů, co nemají ani ponětí, co hasiči dělají a jak jim čato jde o život jsou fakt nechutné !

Blanka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Roman

Romane….kupte si pravidla pravopisu.

Iveta
3 roky od zveřejnění

Dobrý den, dne 7.10 2020 jsem byla uznána invalidita 1 stupeň ossz Karviná, do 6.11.2020 jsem byla na nemocenske, do dnešního dne mi ještě nedošlo rozhodnutí z ČSSZ, budu mít nárok na mimořádnou výplatu 5000kč fekuji6

Jana
3 roky od zveřejnění

Dobrý den. Chci se zeptat jsem v invalidním důchodu 3 stupně. Mám insolvencni. Z důchodu mi posílají nezabavitelnou částku která mi náleží. Můj dotaz je když v prosinci dostaneme 5000kc počítá se to do insolvence nebo mám nárok na celých 5000 kc

Petr
3 roky od zveřejnění

Dobrý den, chtěl bych vás poprosit o radu za svou maminku týkající se jejího odchodu do důchodu.

– Maminka má mít řádný termín 15.3.2021 (splní podmínku důchodového věku).
– Podmínku odpracovaných let splňuje již od roku 2018.
– Prozatím ještě nepodala žádost.
– Je zaměstnána a výdělky by měla spadat na úroveň jedenapůl až dvojnásobku minimální mzdy.

Chtěl bych vás poprosit o radu

1) Bylo by pro ní výhodnější s ohledem na valorizaci odejít do předčasného důchodu k 15.12.2020
2) Lze to vůbec ještě stihnout, aby měla splněny všechny podmínky přiznání důchodu v roce 2020 a podléhala tak zmíněné valorizaci?
3) Pokud ano, jaké podmínky to jsou?

4) Jaké DATUM je chápáno ve spojitosti s pojmem PŘIZNÁNÍ DŮCHODU:
a) datum PODÁNÍ žádosti o důchod?
b) datum vyrozumění/ZPRACOVÁNÍ žádosti o důchod úřadem?
c) datum ODCHODU do důchodu?
d) jiné?

5) Anebo je pro ni výhodnější počkat na řádný termín

Moc děkuju.

Petr
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Petr

Pro Vasi matku je lepsi kdyz odejde do predcasneho duchodu. Zadost musi podat neprodlene!

zdeněk
3 roky od zveřejnění

Všichni, kteří řešíte výši svého důchodu!
Když pracujeme, tak platíme důchod těm, kteří už nepracují. Všechno toto se děje v jednom čase. Takže jestli si někdo myslí, že když přispíval v době aktivní činnosti více než jiný, tak si někde naspořil na důchd, je na omylu. Všechno co tehdy platil se vydalo na důchody v tom roce, kdy to zaplatil.
Přeju všem důchodcům stejnou odměnu za celoživotní práci. Důchod bude takový, jak bude pracovat současná aktivní generace našich dětí a vnoučat. Zdeněk Apt

hellouboys
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  zdeněk

Důchod bude takový, jak bude pracovat současná aktivní generace našich dětí a vnoučat…
No, nazdar hodiny

Jana
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  hellouboys

Díky za velice vtipný komentář, od srdce jsem se zasmála. Bohužel, ale musím s vámi souhlasit.

Zdeněk
3 roky od zveřejnění

Já mám důchod podle toho, kolik jsem si na něj do sociálního pojištění dával peněz. Z těchto peněz ni byla vypočítána výše důchodu. Někdo má důchod 10 000 Kč a další má třeba 30 00Kč, ale valorizace důchodu by se nemusela dělat, když by se nezdražovalo. Zdražování je pro každého stejné a proto jsem přesvědčen, že by mělo být navýšení důchodů taky stejné.

Pavel
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Zdeněk

Takže jste se celý život snažil, vydělával a současně odváděl na důchod víc než mnozí flákači a za to byste měl mít důchod stejně vysoký jako oni? Tomu se neříká humanita, ale hloupost…

Karel
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Zdeněk

To je blbost!

ivo
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Zdeněk

Pokud i vycházím z vašeho příspěvku, tak musím konstatovat, že navýšení důchodů je pro všechny procentuélně stejné…nechápu, na co si stěžujete. O výši vašeho důchodu jste se přičinil jen vy sám.

terka
3 roky od zveřejnění

valorizace by měla být pro všechny stejná ta reaguje na růst cen ti co platili vyšší daně a sociální dostali vyšší důchod nyní už také ničím nepřispívají

Sidonie
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  terka

Pořád dokola,už mě to fakt nebaví!!!Když jsem pracovala za prvé delší dobu a za druhé přispívala podstatně více ze svého platu do sociálního pojištění,tak pochopitělně musím mít přidáno více. Stejnou částku nemůže dostat každý,protože by to bylo NESPRAVEDLIVÉ.
Už takhle lidé s vyššími důchody doplácí na důchodce s nižšími důchody a jsou biti současným rovnostářským výpočtem.
Pokuď máte málo a jste zdravá, běžte pracovat.

VĚRA
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

Ono je v životě něco spravedlivé?
Jak vy na mě doplácíte

Sidonie
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  VĚRA

A proč by to nebylo spravedlivé? Závísí to na tom, kolik jste vydělávala a to nejspíš závisí na tom, jak jste se dokázala ve společnosti uplatnit. Když lidé platí vyšší odvody to vám neví? Pak vám nemůže vadit ani rozdílná výše důchodu.


CoolFinan
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

Důchod by měl zajistit důstojní příjem, pro zajistění základních věci. To, že někdo vydělává víc je dáno možnostech, ale taky, když někdo pracuje mimo velká města, tak dostanou taky míň, i když dělají skoro to samé. Nevím, ale nemělo by se ukazovat jen na příjem. Já třeba chápu, že když zdraží potravinu, třeba o 10%, tak ten kdo má průměrný důchod, tak dostane se do těch 10%. Jenže důchod by měl zajistit důstojný život, a tak když ten pracující pracoval docela dlouho, měl by za to dostat alspon základ. Když něco zdraží, tak by ty nizké důchody měly být vyrovnány. Já bych řekl, že by měl ten člověk dostat tolik, kolik měl dostávat normálně, když dostal důchod. Když zdraží, tak ten důchod by měl být pořád stejný :)

Sidonie
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  CoolFinan

NEROZUMÍM. Přečetla jsem si to dvakrát a nepochopila jsem význam zprávy.
Myslíte, že v praxi by to šlo zrealizovat?

CoolFinan
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

Možné to je. Když někdo přispívá do důchodu, tak se podle něčeho vyhodnocuje, takže i podle toho by šlo vyrovnat důchod.

miroslav
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

duchod by mela byt jako socialni davka

pegy
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

přesně tak,jak ktomu přijde ten ktery cely život poctivě pracoval a ten ktery nemakal a ma snějakeho duvodu duchod a chtěl by to same, nasrat.a kolik takovych vyžirku je co nemaji nic odmakane a chtěli by to same bohužel ja taky nemam miliony a někdo je ma a taky bych je chtěl marne tak to je.

miroslav
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

to je blbost co tady pises

Sidonie
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  miroslav

Prosím o vysvětlení,co je blbost?Když lidé platí do systému vyšší odvody to Vám nevadí,tak by Vám neměla vadit ani rozdílná výše důchodu.

Alexie
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

Milá Sidonie, nikdo vám nechce nic upírat, dávala jste víc na odvodech tak jste měla vyšší důchod, kdo dával méně, má nízký důchod , ale tím by to mělo končit. Teď už by měli dostávat všechny stejně, ale měla by jste stále víc. A neodsuzujte
lidi, kteří měli menší výplaty. Třeba kuchařky, prodavačky, nebo v textilkách a různě.

VĚRA
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  terka

Konečně prima názor.
O čem to tady všichni diskutují.
O par korunách navíc.
Hamty, hamty ať mám co nejvíc.

Marija
3 roky od zveřejnění

Dobrý den,rada by jsem měla odpověď na můj dotaz PROČ SE NEPŘIDÁVA STEJNÁ ČÁSTKA K DŮCHODU ???? V obchodě nejsou ceny podle důchodu.Kdo bere hodně hodně mu přidáte

Sidonie
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Marija

Pořád dokola,už mě to fakt nebaví!!!Když jsem pracovala za prvé delší dobu a za druhé přispívala podstatně více ze svého platu do sociálního pojištění,tak pochopitělně musím mít přidáno více .Stejnou částku nemůže dostat každý,protože by to bylo NESPRAVEDLIVÉ.
Už takhle lidé s vyššími důchody doplácí na důchodce s nižšími důchody a jsou biti současným rovnostářským výpočtem.
Pokuď máte málo a jste zdravý, běžte pracovat.

Marie M.
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

Mám odpracováno téměř 50 let, stále jsem odváděla sociální platby, tak proč bych měla mít stejný důchod jako ženská odvedle, která byla 30 let na pracáku?!? Naprosto souhlasím s příspěvkem výše – doplácíme na důchodce s nižšími důchody a jsme biti rovnostářským výpočtem.

VĚRA
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Marie M.

Dobrý den.
Nejsem ta od vedle, celý život jsem pracovala a ještě jsem musela vytvořit pracovní místo, mít starost zda nás se synem uživím. Podnikající jako právnická osoba , odváděla jsem všechny odvody jako vy.
Naprosto nesouhlasím s příspěvkem k důchodu. Vychovala jsem dvě děti a nikdo nemohl tušit, že před důchodem vážně onemocním a budu muset podstoupit tři operace.
Přeji vám valorizaci důchodu ,ale vy mě považujete za méně hodnotnou.
Já si podle vás nezasloužím stejné přidání i když vydání na domácnost a potraviny
máme přibližně stejné.
Myslíte, že by jste neunesla aby vám přidali tisíc korun a mě tisíc korun.
S pozdravem Věra

Sámo
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Marie M.

Co tu píšete za nesmysly. Starobní důchod se vypočítává z hrubého příjmu a také se násobí odpracovanými roky.Takže, když má někdo vyšší průměrný roční hrubý příjem a odpracovaných více roků, tak má zákonitě vyměřený důchod vyšší než ten, který má nižší hrubý roční příjem a odpracovaných méně roků. Takže potud výpočet důchodů. Valorizace důchodů je úplně něco jiného, než výpočet starobního důchodu a jednoznačně by měla být vypočítaná z rostoucí inflace a růstu průměrné mzdy a tečka. Tím pádem by měla být stejná pro každého jednoho důchodce a sice ten matematický průměr. Na jak to proplácí současná vládnoucí garnitura- Důchodce s důchodem 10 tisíc Kč dostane sotva 500 Kč a důchodce se Špidlovským důchodem dostane přidáno více než 5 tisíc Kč. Tato vládnoucí garnitura nechce dělat důchodovou reformu, ale navíc nechce udělat ani opatření, které by rozpočet nestalo ani korunu navíc aby byla valorizace spravedlivá a nůžky se neotvíraly stále víc s tím, že do chudoby upadá čím dál víc seniorů. Proč to nechce Babiš a spol. udělat? Odpověď je jednoduchá a logická. Jde jim o valorizaci svých důchodů, protože oni jsou ti vysokopříjmoví, kolikrát už v důchodě.

ROSTÍK
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Marie M.

Kdyby jste měla odpracováno 50 roků, tak by musel být rok 2036, takže dost těch vylhaných keců, jelikož se důchod počítá od roku 1986. Dámo.

dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  ROSTÍK

Výdělky se počítají od 1986, doba se počítá různě, těm kdo dnes odcházejí do důchodu, od začátku střední školy, čili je klidně možné téměř 50 let

Josef
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  ROSTÍK

Rostíku, chceš snad říci, že když jsem začal pracovat v roce 1965, tak do roku 1986 se mi nic nepočítá ! I ty jeden „odborníku “ ? Pane !

větříšková
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

VEŠKERÉ ODVODY NA SOC. A ZDRAV. …..JSOU VŽDY Z VAŠEHO PLATU …..TAK SE UŽ PROBERTE. Máte velký plat ,tedy i větší důchod a opačně.

Naposledy upravil/a větříšková
Marija
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Marija

Můžu za to, že jsem 5 let před důchodem zůstala jak jse říka na ulici protože známa jse přijala a jáaji musela uvolnit místo. Ještě jsem onemocněla, zůstala na částečním invalidním důchodů, tak mě nikdo na poloviční úvazek nezaměstnal. Proč tí co celé léta jsou na úřade práce mají důchod vyměřen z průměrného platu a berou o moc vyšší důchod jako já co jsem odpracovala 35 roků???????

Jana
3 roky od zveřejnění

Kromě valorizace mě zajímá i případné vyrovnání ženských a mužských starobních důchodů, o kterém se již uvažovalo.

Zdenka Bernátová
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

není na pořadu dne…..jedná se o diskriminaci žen! rovněž jaká je spravedlivost u vdovských důchodů?

Eva
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Nemohu považovat za spravedlivé, že po 38 letech manželství mi vznikl nárok na vdovský důchod pouze po dobu jednoho roku. Směšné. Instituce manželství dávno ztratila svůj smysl, ani se mladým nedivím, že se do manželství neženou.

větříšková
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Eva

Vdovský po muži v plné výši jeho důchodu a po roce , připočtou menší část z jeho důch. k vašemu důchodu……

Jitka
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Eva

To samé potkalo i mě. Po smrti manžela jsem pobírala vdovský důchod pouze jeden rok a pak již nic. Manželsví trvalo 23 let, neboť manžel zemřel ve věku 45 let. Vychovali jsem 2 děti. Navýšení let na nárok vdovského důchodu měl na svědomí p. Špidla. Nedovedla jsem si po roce najít partnera jiného, jak to dělají celebrity a politici. Doplatila jsem na to, že jsme se s manželem měli rádi. Parkrát jsem jiným mužům naletěla, neboť jsem si myslela, že se budou ke mně chovat upřímně jako já k nim, což byl veliký omyl. Proto jsem stále raději sama.

Naposledy upravil/a Jitka
Dagmar
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Eva

Já byla vdaná 2x 17let než si našel jinou a 9let kdy jsem odešla já proto,že pol a byl mě a pak jsem žila s muže, 21let bez manželského svazku vychoval moje děti které nebyly jeho a zemřel a nemám nárok na nic,tak se ptám,kde je spravedlnost?

Sámo
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jana

To je ten problém, že se o tom uvažovalo. Zatím jsou to jenom kecy. Toto nejde udělat jednoduše a plošně. Musí se to formou zákonu, který by ženám připočítával kolik dětí měla a vychovávala a určitě by to stálo Rozpočet ČR desítky miliard navíc. Proto do toho tato vláda nepůjde a bude o tom jen kecat.

mind
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sámo

No, mezi náma, ona do toho nepůjde ani vláda příští, pokud nějaká bude. :D

Jindřich Kepprt
3 roky od zveřejnění

mimochodem, důchod mě byl vypočítáván z platů od roku 86, a já měl právě před rokem 86 nejlepší příjmy, jelikož jsem pracoval na montážích v zahraničí. Proklínám tuto novodobou zlodějskou Havlistickou sebranku

František Keller
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jindřich Kepprt

Hm, před převratem v zahraničí, to zdaleka kdekdo nemohl, byl jste asi dokonale prověřený, soudruhu! ;)

karel.
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  František Keller

Fantišek Keller . Jste trouba nechte si prověřit mozek.Jezdil jsem na zahraniční montáže a nikdo nás neprověřoval, pouze odborné znalosti..

Sámo
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jindřich Kepprt

Pokud jste dělal v zahraničí, pak jste měl samozřejmě i vyšší výdělky, pak jste je měl investovat a nebo uložit na horší časy a ne nadávat na Havla, který už je skoro 20 roků mimo politiku a více než 10 roků po smrti. Jinak, za komunistů byl také důchod vypočítávaný z posledních 5 nebo 10 roků před důchodem, takže s těma soudruhy by jste si soudruhu moc nepomohl.

Jindřich Kepprt
3 roky od zveřejnění

Valorizace nejsou spravedlivé, Důchod byl každému vypočítán dle zásluh, a přidávání k důchodu by mělo býti už pro všechny stejné!

Petr
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jindřich Kepprt

Jakých zásluh? Důchod se počítá z toho kolik jste odvedl ve svém produktivním věku na sociálním pojištění a jak dlouho jste je odváděl. Při 10% inflaci by měl důchod navýšen tak, aby si důchodce udržel svou stávající životní úroveň. Zjednodušeně-kdo má 30 000kč potřebuje 3 000kč,kdo má 10 000kč potřebuje 1 000kč. Všichni nemáme stejné žaludky nebo bydlení,a ten s vyšším důchodem odvedl do systému mnohonásobně více peněz,proto si to zaslouží.

Sámo
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Petr

Píšete naprosté nesmysly. Valorizace jako taková je počítaná z růstu inflace a průměrné mzdy. To jsou hodnoty pro všechny stejné. Tím pádem by valorizace měla pro všechny kopírovat růst těchto hodnot a zabránit tomu, aby čím dál větší procento důchodců neupadávalo do chudoby jenom proto, že současná vláda tuto inflaci vyvolala a vůbec ji neřeší.

Petr
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sámo

Proč by mělo čím dál větší procento důchodců upadávat do chudoby, když se valorizuje o důchodcovskou inflaci a navíc ještě o polovinu růstu mezd? Že jsou výšepříjmoví při výpočtu důchodu pomocí redukčních hranic solidární s nížepříjmovími,to ještě beru.Ale přidávat všem stejnou částku by znamenalo přilepšení si lidí s nižším důchodem na úkor těch s vyšším důchodem. Proč to pokládáte za nesmysl nevím, je to matematika 1. stupně.

Alexie
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  Petr

Ale pořád by jste měl víc, kdyby přidávali všem stejně, vždyť už nikam žádné peníze nedáváte.

Ladislav
3 roky od zveřejnění

Duchodce ktery, ma exekuci dostane pridano 959kc ale ihned o ně prijde v obchodech vsak ceny okamzite stoupaji takze parakticky ve skutku nedostane nic a zivori dal. Myslim ze prijdou i o slibovanych 5-6tis.kc jednorazovym vyplacenim. Jak se na to divate z pohledu duchdce nedostane nic??!!

Laďka
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Ladislav

Promiňte, ale myslím, že dluhy jste si nadělal sám. Že je teď po Vás chtějí zaplatit, za to asi valorizace nemůže.

Bak
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Laďka

Samozřejmně že máte pravdu, Ladislav je křupan!!

Pavel
3 roky od zveřejnění

zásluhová část mého důchodu se dostala nad druhou hranici (myslím je to osobní vyměřovací základ) a k tomu co je nad touto hranicí se říká se prostě nepřihlíží. v době, kdy jsem pracoval jsem odváděl ze všech svých příjmů to státu nevadilo a neposkytl mi ani možnost jakési volné nedaněné tranše. připadne mi to jako loupež za bílého dne

Jarmila Pařikova
3 roky od zveřejnění

Proč kdo má větší důchod má víc přidáno než ten kdo má menší není to spravedlivé děkuji Parikova

Sidonie
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jarmila Pařikova

Protože celý život přispíval podstatně více ze svého platu do sociálního pojištění více než Vy.
TAKTO TO JE SPRAVEDLIVÉ.

lada beran
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

mě zajíma jak se dívá ten kdo hovoří o spravedlivosti na na fakt, že ti kteří 30 let pobírali sociální a na práci nesáhli / sociální za ně opět odváděl stát / dostali větší důchody než ti co pracovali. Jim byl důchod vypočítán z průměrne mzdy na kterou ti co celý život makali nikdy
nedosáhli. To je spravedlive a navíc to kritikům vůbec nevadí

Dagmar
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Přesně tak, také mě nebaví to každému vyvracet, je to strašně zakořeněný názor.

Petr
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  lada beran

Vždy se najdou lidé,kteří věří takovým hloupostem. Mě spíše udivuje, že si to dovolíte napsat do diskuze na webové stránce, která se odborně zabývá důchody.

Kytka
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Petr

Není to hloupost, to co píše „lada beran“ je to pravda. Moje teta má nyní důchod asi 12 tis. a ti co nepracovali těch 30 let, jak je uváděno, tak berou 60 % z průměrné mzdy. Jestlipak víte, kolik je dnes průměrná mzda?

Petr
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Kytka

Kdo Vám takovou blbost nakukal? To by mě opravdu velmi zajímalo.

Jitka
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  lada beran

nemáme správnou barvu pleti

Kytka
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  lada beran

Na to už Sidonie nereaguje, že?

Sidonie
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Kytka

Na co bych měla reagovat?Jsem také žena,také jsem vychovala 2 děti,dokonce jsem byla na MD 5 let,s dojížděním mám také zkušenosti,tak o co Vám jde?Nejspíš jste nic z článku Jarca Popca nepochopila.

Sidonie
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Kytka

Teď jsem si všimla,že reagujete na článek lada beran,ale já jsem odpovídala na článek Jarca Popca.V tom případě si přečtěte články od autora K.Maříka.

Věrka
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  lada beran

lada beran: A takoví Vás a sidonii budou mínusovat! To jsou právě ty potrefené husy, které se neumí ozvat o přídavek práce, ale jak jde o peníze, starají se nejvíc. A máte pravdu, mnohdy mají skutečně důchod větší než člověk, který celý život pracoval, třeba na méně placené práci, ale PRACOVAL. Nemá cenu se zabývat zdejšími závistivými fňukajícími přísavkami. A takových teďka je, co na ně druzí musí dělat!

Jarca Popca
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

Už se musím ozvat. To jsme asi chodili do jiné školy, než někteří. Je to násobilka základní školy. Důchod se počítá za odpracované dny a na druhou stranu se připisují všechny výdělky, které jste přiznali, jsem žena, musela jsem být s oběma dětmi dva roky doma, tudíž mi v celkově odpracovaných dnech tyto dny chybí. Muži zase měli mínus za ZVS. Proč by měl někdo mít přidáno stejnou částku jako já, když jsem 44 let pracovala mimo MD a vstávala, jelikož jsem dojížděla, ve čtyři ráno. Nachystat sobě, manželovi a dětem snídani. Základní hygiena, obléci se, vzbudit děti , nakrmit a běžet do jesliček a o zlom krk utíkat na autobus do práce, abych měla píchnuto před začátkem směny. A na straně druhé sousedka, která se do práce nehrnula, počkala, až děti půjdou do školy. A teď by chtěla mít stejný důchod jako já, protože odpracovala 25 povinných let? Výpočet důchodu je spravedlivý, všichni dostanou pevnou částku 60,00 k pevnému základnímu důchodu, tudíž budou mít všichni stejně 3 550,00 Kč a všichni dostanou přidáno 7,1% z pohyblivé částky, tudíž částky, kterou přiznali a odvedli do státního sociálního fondu. Tudíž 20 letx 365 dnů= např.25000,00 osobní vym.základ, a ten kdo pracoval déle 45 letx 365 dnů=29000,00. os.vym.základ. Co je nespravedlivé. O nezaměstnaných ani nehovořím.

Pavel
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jarca Popca

Jestli manžel tu dobu proležel v posteli a nepomáhal vám nebo jste žádného neměla, je to jen a jen vaše chyba. Normální manželství fungují jinak a stanovit důchody podle vašeho systému (ne)manželství, je podivné. Přinejmenším.

Lada Urbanová
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

Takže chudáci ať zdechnou . Já myslela , že všichni lidi mají stejné žaludky . Ehm podle Vás je spravedlnost daná tím , že všichni jsou si rovni , ale někteří jsou si rovnější . Podle mě tady ještě žádná spravedlnost nebyla .

Věrka
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Sidonie

Sidonie, nemá vůbec smysl reagovat na závistivé výšplechty nějakých „méně pracovitých“ lidí, za které ostatní musí pracovat víc, aby si oni mohli žít svým pomalým pracovním tempem. Takoví se ostře ozývají, jenom když ti pracovití nebo schopnější jsou víc hodnoceni než oni. Ale nikdy se nestarají, aby se těmto pracovitým a schopným lidem vyrovnali také v jejich pracovní výkonnosti. Právě naopak. Takoví se ulejou, kde můžou, JEN SE VEZOU, nebo se výslovně jenom PŘIŽIVUJÍ na druhých, kterým pakzávidí každou korunu, o kterou mají tito poctivě pracující víc než oni. Jsou to tady samé potrefené husy, které se ozývají, které by jenom braly, ale druzí aby za ně dělali. Líní, omezení, duševní chudáci, pracovní lemry, které ožijí jenom když jde o peníze a jejich pohodlí. Mně osobně takoví vymaštěnci nestojí za slovo, protože je to ztráta času.

R.Jánek
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jarmila Pařikova

PÍ. Pařiková myslíte si že když jsem pracoval v kategorii1 . nadsluhoval jsem nad duchod.věk 10 let by bylo správné aby se naše duchody srovnaly. Zamyslete se nad tím R.J

Jindřich
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  R.Jánek

Také jsem pracoval v první důchodové kategorii, ale protože to bylo před rokem 1986 do důchodu se mi to nezapočítalo. To je spravedlivé?

Pavel
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Jarmila Pařikova

a proč by to nebylo spravedlivé. závísí to na tom, kolik jste vydělávala a to nejspíš závisí na tom, jak jste se dokázala ve společnosti uplatnit. když ti lidé platili vyšší odvody to vám nevadilo? pak vám nemůže vadit ani rozdílná výše důchodu

magdalena
4 roky od zveřejnění

dobry den , mam 93letou maminku v lednu mela přidany duchoid o 948 kč , chtěla jsem se zeptat že jsem četla na internetu že senioři nad 85 let budou mit ješte přidano o 1000kč navic . TENTO ČLANEK JSEM NAŠLA NA NETU
Kalkulačka zvýšení důchodu 2020 Váš důchod v roce 2019 (Kč)

Důchod po zvýšení v roce 2020 (Kč)
Zvýšení 2020 (Kč)

* pokud je Vám 85 let a více, dostáváte navíc dalších 1 000 Kč měsíčně

* pokud je Vám 100 let a více, dostáváte navíc dalších 2 000 Kč měsíčně

Informace o zvýšení důchodu 2020
DĚKUJI

MARTA
2 roky od zveřejnění
Reakce na:  magdalena

žadnych 100kč měsíčně je to jednorázově 1000kč pro lidi nad 85 let

jeníček
4 roky od zveřejnění

Ivano to vím , myslel jsem to přesní tak že se platí i soc. pojištění a nejen daně

Iva Nováková
4 roky od zveřejnění

Dobry denmam duchod 1.stupně 7975,00 kolik bach mela dostat dekuji

Věrka
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Iva Nováková

Iva Nováková:S důchodem 1.st. si můžete chodit přivydělávat nebo dokonce i normálně pracovat, abyste měla větší SD a pravděpodobně ani teď nemusela pobírat všelijaké dávky. Ale to by se muselo chtít, že.

ŽANETA KIDOVÁ
4 roky od zveřejnění

DOBRY DEN MAM DUCHOD 3 STUPEN 9,936KČ MOC SE TOMU NEVIZNAM KOLIK TEDA DOSTANU PROSIM DEKUJI

julie
4 roky od zveřejnění
Reakce na:  ŽANETA KIDOVÁ

Od ledna se Vam duchod zvysi o 718 Kč..Takze byste mela dostat v lednu 2020 vyplacenou castku 10.654 Kč,dle kalkulacky..

jeníček
4 roky od zveřejnění

Zdravím stále čekám na nějakou reakci…..

jeníček
4 roky od zveřejnění

Nevím, ale pokud jeden dělal třeba více zaměstnání a vše TZV na papíry , tj. vše zdaněné. a druhý si bokem na druhém zaměstnání vydělal na černo daleko větší peníze a z toho nic neplatil tak jak muže dnes křičet , že chce přidat stejnou sumu jako ten první.Dříve se ten druhý smál tomu prvnímu , že je hloupej , když platí ze všeho daně a odvody na sociálku a zdravotní . No ono se to holt časem tomu prvnímu trošku vrátí i když se to tomu druhému nelíbí.Mluvím dle vlastní zkušenosti .Možná že ten první uvažoval i o tom, že jednou bude důchodce …………

Jan Novák
4 roky od zveřejnění
Reakce na:  jeníček

Ten zásadní rozdíl v důchodech “ platících a neplatících “ by měl být již při prvotním výpočtu důchodu. Tam měli různé zásluhy. Dál v důchodu již rozdíl v zásluhách není, tak i přidání by mohlo být stejné. To je můj názor

Ivana
4 roky od zveřejnění
Reakce na:  jeníček

Jeníček: vše TZV na papíry , tj. vše zdaněné – že je vše zdaněné je sice hezké, ale rozhodující pro výpočet důchodů je to, zda-li dotyčný platí ze všech zaměstnání sociální pojištění, pak to má vliv na důchod, jinak nemá cenu polemizovat o tom, co je a co není výhodnější. U práce na černo, je velmi velké riziko, že se dotyčný nedej bože zmrzačí nebo umře a je vymalováno.

Vladimira Belunkova
4 roky od zveřejnění

Pobírám částečný id prvního stupně 7.046,-kč kolik dostanu přidáno od ledna 2020? Děkuji .

Mari
4 roky od zveřejnění

Dostanete 568,- kč , podle kalkulačky.

julie
4 roky od zveřejnění

7614.Kč,byste mela dostat od ledna 2020..O 568 Kč se Vam duchod zvysí,ale ve finale nam zdrazi elektriku,plyn, vodu atd..tim padem veskere sluzby,potraviny…Takze jakepak navyseni duchodu,ze?…

Dydy
4 roky od zveřejnění
Reakce na:  julie

Paní pobírám částečný id prvního stupně, tzn. ten nejnižší. Může chodit do práce a nakonec mít i větší příjem než hodně lidí z jejího okolí. Zvýšení důchodu ji nemá pokrýt zvýšení nákladů.

kebišová
4 roky od zveřejnění
Reakce na:  Dydy

Já mám invalidní důchod po 41 letech práce a 21 letech nočních, totální vyčerpání a vyhoření Mám 7700 a přidají mi kolem 600. Do práce nemůžu, zkusila jsem to ale po2 dnech jsem odpadla a 3 dny spala bolestmi kloubů a zimnicí..zvýšení do 2 stupně nedostanu protože nechodím vytloukat a plakat po doktorech. je to smutný, ale pravdivý

Adéla Schen
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  kebišová

Paní Kebišová, proč si nepožádáte o starobní důchod? Po 41 odpracovaných letech určitě máte nárok. Je určitě vyšší.

jenicek54
4 roky od zveřejnění

to není ani na parte. já začínal na 7200 a ted mám po 15 letech 11500 bída

Božena
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  jenicek54

Já jsem začínala s důchodem na 5620..vychovala jsem 5 dětí a odpracovala jsem 39 let..po té jsem nepřestala pracovat až letos v únoru (je mi 72) a důchod za ta všechny léta mám nyní 10200…a když se bude přidávat tak zase dostanu pouze 600…kdy já se dočkám průměrného důchodu 15000?Možná až budu umírat…

Květinka
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Božena

Tak si běžte nechat přepočítat dúchod,když jste tak dlouho pracovala.Určitě máte nárok na zvýšení penze.

Charlie
4 roky od zveřejnění

V tv tvrdí že budou důchody zvíšeny stejně jako v loni ale,kalkulačka tvrdí že míň zhruba o 100kč.Tak nevím

Pavel
4 roky od zveřejnění
Reakce na:  K. Mařík

Kalkulačka má pravdu

Jan. Novák,
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Charlie

Jak to bude opravdu vypadat se dozvíme až v září, kdy ti bude schvalovat vláda. Babiš sice zvažuje, že přihodí něco navíc, ale moc toho nebude.

Pavel
3 roky od zveřejnění
Reakce na:  Charlie

Těm, kteří neznají českou gramatiku, nebudou důchody zvÍšeny, ale sníženy.

Standa
4 roky od zveřejnění

mám částečný/1 stupeň/ invalidní důchod 7509 kč, o kolik se mi zvýší?

julie
4 roky od zveřejnění
Reakce na:  Standa

8101 Kč byste mel mit od ledna 2020. O 592 Kč se Vam duchod navysi,dle kalkulacky..