Valorizace důchodů 2020 – kalkulačka

Co je to valorizace?

Valorizace důchodů je zvýšení důchodů nejčastěji od lednové splátky důchodu. Valorizace důchodů se provádí ode dne splatnosti důchodu – zažitým omylem je, že k valorizaci dochází od 1. ledna (např. 1.1.2020) daného roku, to však není pravda. V případě, že splatnost důchodu důchodce je např. až 20. dne v měsíci, je valorizace provedena až od tohoto data (tedy např. od 20. ledna).

Všechny důchody se skládají ze základní výměry a z procentní výměry důchodu. Při valorizaci důchodu může docházet ke zvyšování základní výměry, procentní výměry nebo obou těchto částek (což je nejčastější varianta). Díky valorizacím jsou zvyšovány všechny v České republice vyplácené důchody – valorizují se starobní i předčasné starobní důchody, invalidní důchody pro invaliditu prvního, druhého i třetího stupně a také vdovské, vdovecké a sirotčí důchody.

V posledních letech dochází k valorizaci nejčastěji od lednové splátky důchodu. Valorizovány jsou pak všechny důchody přiznané (s datem přiznání) do 31. 12. předchozího roku. Důchod je “dovalorizován” i v případě, že je přiznáván zpětně.

Valorizace důchodů v roce 2020

Od lednové splátky důchodu v roce 2020 dojde ke zvýšení základní výměry důchodu o 220 Kč z 3.270 Kč na 3.490 Kč a ke zvýšení procentní výměry důchodu o 5,2 %. Procentní výměra důchodu se dále zvýší o dalších 151 Kč.

Zvýšení důchodů důchodcům starším 85 let

Od ledna 2019 došlo ke změně, díky které se o dalších 1.000 Kč měsíčně zvýší procentní výměra důchodu u důchodce, který dosáhl věku 85 let. Změna byla účinná od lednové splátky důchodu v roce 2019. Důchodcům, kteří dosáhnou věku 85 let po roce 2018, se důchod zvýší o 1.000 Kč od splátky důchodu v měsíci, ve kterém mají 85. narozeniny.

Online kalkulačka valorizace, kterou naleznete níže, je k dispozici pro roky 2014 až 2020.

Kalkulačka valorizace online:

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014





Zvýšení důchodů od lednové splátky důchodu v roce 2020

Př.: Výše důchodu v roce 2019 činí 13.256 Kč. Od této částky odečteme základní výměru 3.270 Kč, čímž získáme procentní výměru důchodu 9.986 Kč. Procentní výměru důchodu zvýšíme o 5,2 % (krát 1,052) na 10.506 Kč (zaokrouhlujeme na celé koruny nahoru) a přičteme 151 Kč (10.657 Kč). K nově spočítané procentní výměře připočítáme novou základní výměru důchodu 3.490 Kč. Výsledkem je zvalorizovaný důchod 14.147 Kč. V případě, že důchodce dosáhl věku 85 let, přičteme dalších 1.000 Kč.

Valorizace důchodů v předchozích letech

Následující přehled uvádí, o kolik se při valorizacích zvýšila základní a o kolik procentní výměra důchodu. Především v 90. letech byly schvalovány mimořádné valorizace. Mimořádná valorizace je dnes spíše výjimkou, poslední proběhla v roce 2008. Další podrobnosti o způsobu výpočtu valorizace a stanovování její výše můžete nalézt v § 67 zákona o důchodovém pojištění.

Přehled všech valorizací od roku 1990

Valorizacepředpiszvýšení základní
výměry důchodu
zvýšení procentní
výměry důchodu
od října 1990231/1990 Sb.04 až 10 %
od března 199146/1991 Sb.08 až 11 %
od července 1991246/1991 Sb.033 Kč až 110 Kč
od června 1992116/1992 Sb.030 Kč až 290 Kč
od března 1993547/1992 Sb.010 % a 22 %
od listopadu 1993255/1993 Sb.090 Kč až 300 Kč, 30 %
od prosince 1994183/1994 Sb.o 420 Kč na 420 Kč5 %, 36,5 % a 32 %
od července 199576/1995 Sb.o 260 Kč na 680 Kč5 % a 38,6 %
od dubna 1996 19/1996 Sb.o 240 Kč na 920 Kčo 8 %
od října 1996 218/1996 Sb.o 140 Kč na 1060 Kčo 6 %
od srpna 1997 129/1997 Sb.o 200 Kč na 1260 Kčo 8 %
od července 1998 104/1998 Sb.o 50 Kč na 1310 Kčo 5 % a 9 % *)
od srpna 1999 64/1999 Sb.zůstává 1310 Kčo 5 % a 7,5 % *)
od prosince 2000 353/2000 Sb.zůstává 1310 Kčo 5 % a 9 % *)
od prosince 2001 345/2001 Sb.zůstává 1310 Kčo 8 % a 11 % *)
od ledna 2003 438/2002 Sb.zůstává 1310 Kčo 3,8 % a 4 % *)
od ledna. 2004 337/2003 Sb.zůstává 1310 Kčo 2,50%
od ledna 2005 565/2004 Sb.o 90 Kč na 1400 Kčo 5,40%
od ledna 2006 415/2005 Sb.o 70 Kč na 1470 Kčo 4 % a 6 % *)
od ledna 2007 461/2006 Sb.o 100 Kč na 1570 Kčo 5,6 % a 6,6 % *)
od ledna 2008 256/2007 Sb.o 130 Kč na 1700 Kčo 3 %
od srpna 2008 211/2008 Sb.o 470 Kč na 2170 Kčnezvyšuje se
od ledna 2009 363/2008 Sb.zůstává 2170 Kčo 4,40 %
od ledna 2011 281/2010 Sb.o 60 Kč na 2230 Kčo 3,90 %
od ledna 2012 286/2011 Sb.o 40 Kč na 2270 Kčo 1,60 %
od ledna 2013 324/2012 Sb.o 60 Kč na 2330 Kčo 0,90 %
od ledna 2014 296/2013 Sb.o 10 Kč na 2340 Kčo 0,40 %
od ledna 2015208/2014 Sb.o 60 Kč na 2400 Kčo 1,60 %
od ledna 2016244/2015 Sb.o 40 Kč na 2440 Kčnezvyšuje se
od ledna 2017325/2016 Sb.o 110 Kč na 2550 Kčo 2,2 %
od ledna 2018343/2017 Sb.o 150 Kč na 2700 Kčo 3,5 %
od ledna 2019213/2018 Sb.o 570 Kč na 3270 Kčo 3,4 %
od ledna 2020???/2019 Sb.o 220 Kč na 3490 Kčo 5,2 %

*) jde-li o důchody přiznané před 1. 1. 1996

 


294
Diskuse čtenářů

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Vladimira Belunkova

Pobírám částečný id prvního stupně 7.046,-kč kolik dostanu přidáno od ledna 2020? Děkuji .

Charlie

V tv tvrdí že budou důchody zvíšeny stejně jako v loni ale,kalkulačka tvrdí že míň zhruba o 100kč.Tak nevím

Standa

mám částečný/1 stupeň/ invalidní důchod 7509 kč, o kolik se mi zvýší?

Hufnagl

Už je skoro konec září, už se ví jestli je výhodnější jít do předčasného důchodu už letos s valorizaci od ledna 2020,nebo bude důchod vyšší když půjdu v lednu nebo v únoru.

čtenářka

Dobrý den, když si přepočítávám uvedený příklad a zkontroluji podle kalkulačky zde na webu, výsledek se rozchází. Můžete prosím provést kontrolu? V zadaném příkladu není zmíněných 151 kč vůbec zhodnoceno – Valorizace důchodů v roce 2020
Od lednové splátky důchodu v roce 2020 dojde ke zvýšení základní výměry důchodu o 220 Kč z 3.270 Kč na 3.490 Kč a ke zvýšení procentní výměry důchodu o 5,2 %. Procentní výměra důchodu se dále zvýší o dalších 151 Kč..

Troll

Jsem důchodce od letošního roku, odpracováno 43 let, důchod 19.000 Kč. Celý život jsem pracoval na směny, nemarodil apod. Přidáno dostanu cca 1.100 Kč. Nestěžuji si.

Zdenka

Jsem důchdkyně,jak čtu zde příspěvky jak mají někteří nízké důchody zaraží mne jiná věc.Proč se zvedají důchody i zahraničním důchodcům,kteří zde odpracovali minimum a hlavně pracovali v zemi(Německo,Šýcarsko atd.)U nás už na nic nepříspívají,šly za ,,lepším živobytím,,tak tyto penize dát spíše našim důchodcům.

Václav

Madame, to není politika, to je matematika. Má-li někdo vyměřen důchod, tzn., že tady pracoval a do systému platil, pak má nárok na příslušný důchod.

Božena

Zase je to nespravedlivé …já protože mám 9.500 dostanu přidánu 715,kč…ten kdo má 15,600 dostane 998..kč…proč vychovala jsem 5 dětí a ještě stále musím pracovat neboť za nájem zaplatím 7000…Pracovala jsem celý svůj život manuelně a nevyužila jsem žádnou mateřskou…stále je to někde jinde….průměrného důchodu 15000 kč se nikdy nedočkám děkuji za přečtení

ernst

Chyba není v tom propočtu – ten je správně. Ten, kdo více vydělával, více platil do důchodového systému, má vyšší důchod a samozřejmě by měl mít i procentuálně vyšší ono zvýšení. Argumentace tím, že máme všichni stejné žaludky je klasicky bolševická a víme kam nás ten systém přivedl. Naopak to zvýšení základní sazby je pro všechny stejné a to zase já považuji za nespravedlivé. Proč má někdo, kdo platil méně, brát více z toho, co jsem tam platil já? Kdybyste byla na mém místě, také byste tak argumentovala. A teď – abych nevypadal jako nelida: samozřejmě, že by měla být zohledněna skutečnost, když ženy (ale i muž třeba) prokazatelně pečovaly o děti (pečovaly – ne porodily a pak je daly do ústavu), by měly mít určitou částku závislou na počtu dětí a ta by se samozřejmě měla také zvyšovat. Tedy – osobní vyměřovací základ (ten se počítá podle toho kolik kdo platil do systému plus nějakou částku – například 500 za dítě o které pečoval(a). Ale pozor – měli bychom si uvědomit jednu věc – zákon o rodině jasně říká, že máme vzájemnou – opakuji vzájemnou, vyživovací povinnost rodičů a dětí. Aby to bylo jasné – vaše děti mají povinnost se o vás postarat, a to i finančně. Pokud to neudělají, můžete je teoreticky žalovat u soudu. Já vím, to nikdo neudělá. Ale je to tak a pokud jste je vychovala tak, že vám nepomáhají, pak to není věc státu a společnosti, ale vaše. V neposlední řadě by důchodkyním s malým důchodem pomohla úprava vdovských důchodů. To, co dnes je vydáváno za vdovský důchod je směšné a – ano – zcela nespravedlivé. Vdovské a vdovecké důchody by měly být 50% důchodu zemřelého manžela(ky). A zase – pokud žena zůstala na stará kolena rozvedená, pak má smůlu a musí nastoupit děti. Já jsem s manželkou 52 let a přiznám se, že rozvodům moc nefandíme. Proč bychom měli mít my nižší důchod proto, že se někdo rozvedl?

Viktor

Vážený pane ernst, v mnohém máte pravdu, ale v něčem jen pravdu svoji. Nemám chuť s Vámi polemizovat, jen jsem chtěl odpovědět na Váš sáhodlouhý projev otázkou mimo hru – “Proč do této debaty zatahujete větu” – cituji: “…Argumentace tím, že máme všichni stejné žaludky je klasicky bolševická a víme kam nás ten systém přivedl….” ??? Předesílám, že jsem nikdy v žádné partaji nebyl, ale opravdu jste přesvědčen, že “Vy zcela neomylně víte, kam nás ten systém přivedl ?” Bohužel nemám v lásce lidi, kteří se za něco rádi schovávají, což je zřejmě Vaše doména. Zkusil jste někdy najít chybu u sebe nebo jste ten nejchytřejší ?

Marie Bažantová

Chci požádat o předčasný starobní důchod k 31.12.2019 bude mi hned od ledna valorizován ???

ernst

Ä proč k 31.12.? Jděte prostě do důchodu od 1.1.2020.

alias

Pokud mi vychází výše předčasného důchodu v listopadu t.r. cca na 17300 Kč a valorizace na 1078 Kč od ledna 2020, je opravdu lepší počkat s žádostí o důchod až na leden 2020? Bude výpočet opravdu vyšší než tato částka? (minus další čtvrtletí t.j. -0,9 %). Budou známa čísla do konce tohoto měsíce září?

marie

Pokud neprojde změna v rodičovském příspěvku a bude se navýšení týkat jen dětí narozených od 01.01.2020, navrhuji navýšení důchodů pouze těm důchodcům, kterým bude přiznán nově důchod od 01.01.2020.
To je fér, ne?…. No když nejsou ty peníze…..

hellouboys

Platy rostou po deseti procentech… Ceny o desítky procent… Ceny bytů o sta procent… Jen důchodcům, kteří na to vše vydělali o 00 prd… Fuj! Asi tak, ty kjávo……

ernst

Ceny bytů? vy asi jako důchodce chcete kupovat byt?

Šárka

Jsem pracující maminka 4 dětí, hypotéku na krku, prakticky nikdy na mateřské dovolené….. je mi líto, že tady brečíte nad rozlitým mlékem, ale 40 let komunismu nám nikdy nikdo neodpáře. A chtít podojit krávu, která nemá vemeno je dost NESMYSL. Je lepší se smířit, že prostě na důchody není. A pro nás “další generaci” taky ne !!!
Nejhorší je na tom to, že v produktivním věku jsou lidé, kteří nechtějí mít děti (budoucnost), protože si chtějí sobecky užívat a neuvědomují si, že i oni se museli nějak narodit. Populace nám stárne a důchodci brečí na nesprávných hrobech…. Pan premiér aby se všem zalíbil a získal voliče….si moc dobře uvědomuje, že je tady nejvíce důchodců (on chce JEN voliče), tak Vám slíbí 900Kč zvýšení důchodů za rok, ale bohužel Vy vidíte jak je on SUPER, ale ne tu druhou stranu mince….že tímto jde republika do pr….
A podpořit mladé rodiny a páry, aby měly děti, žily jako lidé a následně “živily” důchodce …..to by mu trvalo příliš dlouho, na to je příliš stár….

Jarka

Celý život jsem poctivě pracovala,mateřská byla 6 měsíců a musela jsem do práce,když bylo dítě nemocné,paragraf byl proplácen jen 3dny a jinak jsem byla doma zadarmo a teť se to bude řídit podle mateřských příspěvků,kde některé matky nepřispěly do státní kasy ani 1kč.,opravdu spravedlnost!!!!!!!!!!

ernst

když si uvědomíte, že mateřská není důchod – hned vám bude jasno.

Tomáš

Pokud tedy bude zvýšení důchodu v základu na 10,6% prům.mzdy, tedy o cca 180-200,- (loni 570,-), kolik tedy bude muset být valorizace/procentuální zvýšení, a i přesto že se to určuje/počítá až v září, tak už nyní je jasné, že to bude muset býti sakra více, jak loňských 3,7%, když chtějí průměr zvýšení na 900,-.

Václav Božek

Ať jdou do *** – když jsem šel do důchodu, měl jsem důchod mírně nadprůrměrný, teď už dva roky je podprůměrný, tak co je to za sociální spravedlivost, když ceny vyletí ještě vždy v předchozím roce než před valorizací. ***……
Pozn.: Odstraněny vulgarismy

ernst

Ano – mám podobný problém. Všem se nám důchod počítá z tzv. osobního vyměřovacího základu. Mně činí důchod z mého OVZ 30%, manželce 74%. Takže – říká se tomu degresivní výpočet. Nebo také čím více, tím méně. A navíc – hlavním důvodem té nespravedlnosti, o které píšete, je to, že tzv. základní sazba – letos 3.270,00 Kč, je zvyšována všem stejně. Časem se tedy může stát, že pak vás důchod je podprůměrný – je to prostě bolševický výpočet s odůvodněním, že máme všichni stejné žaludky.

Standa

Posledních 20 let před důchodem jsem jako OSVČ pracoval každý rok 365 dní v roce 16 hodin denně. Zdá se vám, že když mám důchod 15694, – Kč po solidárním zkrácení, že mám nějak hodně?

hellouboys

A kolik procent jste odvedl na sociální pojištění… To jste měl dost solidní příjem…

ernst

Klasická nesmyslná bolševická odpověď. Co je vám do toho, jaký kdo měl příjem? Ten pán si prostě platil více a podle toho má důchod 15694,– Kč – a jemu lze odpovědět jen jedno – ano, máte prostě to, co jste vydělal tzv. solidárně kráceno proto, aby těm, kteří vydělávali a do systému platili méně, mohl stát platit více a zdůvodňuje to tím, že za malý důchod se nedá žít – jistě nedá. Ale jednak většina má děti a máme zákonnou vzájemnou vyživovací povinnost rodičů a dětí, jednak spousta lidí bydlí ve svém, jiní zase kouří a chlastají atd. Takže – pokud někdo skutečně nemůže důchodu žít, pak je na místě jej podpořit soc. dávkami, ale ne všem plošně zvýšením důchodu.

Lukáš

7300 dní bez volna, to by Vám měli postavit pomník! Pokud Vám tato dvacetiletá dřina bez soukromého života nevydělala na důchod, tak možná stálo za to jít do práce už po dvou letech podnikání.

Karel

Na internetu jsou 3-kalkulačky valorizace důchodů a každá vypočítává důchod – jinak.Divné,Která je tedy přesná?

Pepa

Tady to spíš vypadá na problém mezi klávesnicí a židlí. To si jako myslíš, že ti tady někdo napíše, že tadleta kalkulačka je špatně???

Pavel

Jedině Casio…

ernst

Vy také patříte k těm, kteří svůj život řídí podle internetu?

Marcela

Na důchod se nelze spoléhat,každý si má v produktivním věku našetřit či se jinak zařídit na stáří!!!!

ziva

tak to by mne zajímalo kolik si vyděláš za mesic podle toho co tady pises tak asi jako babis a nebo nemas predstavu co stoji domacnost, deti, popřípadě vnoucata .

beruska

ale důchod je pro Vás… NE pro potomky…. Nemáte povinnost jim cokoli dávat…

Ivo Patta

Odvodem sociálního pojištění přímo financujete důchod svých rodičů. Váš důchod budou financovat až Vaše dospělé děti, pokud jste je vychovala. Pokud ne, tak se Vám jako bezdětné důchodkyni složí na důchod ze svého odvodu sociálního pojištění cizí děti, které jste nevychovala. V tom případě budete tunelovat státní důchodový systém, protože z něj dostanete 500 % vkladu.

ernst

Právě naopak – potomci (resp. děti). protože podle zákona o rodině máme vzájemnou vyživovací povinnost.

Zdena

A proč vnoučata?Ty mají přece svoje maminky a tatínky

ernst

Proč té paní tykáte? To je zemanovské hulvátství. A jinak – můžete mi vysvětlit proč by se měl stát starat jako první? To pořadí je – sám, rodina, obec (církev) a pak teprve stát. Vysvětlete mi co například mně je do toho, jaké vy máte výdaje? Co když řeknu, že já potřebuji důchod 26000,– to mi budete přidávat?

Setik

Presne tak. Cili prelozeno jinak: nahrab si co nejvic muzes, jedno jak. V duchodu se ti to bude hodit.

lojza

Vážená paní, ale z čeho si máte našetřit

Pepa

Přestaň chlastat a kouřit a začni pořádně makat. Peněz budeš mít dost. Pokud si nevychoval neschopný šmejdy, určitě ti pomůžou i děcka.

Venda

Děcka můžou pomoct jeďině a pouze do hrobu. Znám toto z vlastní skušenosti.

ernst

ale to je váš problém – není to problém společnosti státu

Pepa

Přesně tak, o peníze se lidi nezajímají a pak v důchodu brečí. Přitom na internet všichni ti uplakánci tady mají.

Jarka

To může říct jen ten,kdo má nadbytek,jinak obyčejný člověk,co pracuje na ty vyžírky,tak tomu nic moc nezbyde po všech odvodech a ještě by si měl šetřit na důchod ,mám stavební i důchodové spoření,ale v rámci svých možností,proto se strhává z platu sociální dávka-snad na důchod?

Pepa

Ne, z tvýho sociálního pojištění se platí současný důchodci, ne tvůj důchod. TO je průběžný systém.

ernst

Nikoli – to je ten základní omyl. Z platu se vám strhává sociální pojištění na důchody lidí, kteří jsou teď – právě teď v důchodu. Pojištění není spoření – to nevíte proboha?

Hanka

Jste hloupá!!!A co děti které se již postižené narodily.Očividně je máte zdravé…

ernst

Jeden mrtvej, jedna zdravá – stačí?

Hana Pribaničová

Musím jezdit na Úřad práce?Když jsem se zeptala paní,která tam pracuje odpovídá mi na všechny moje otázky,že neví myslím si ,že to má v popisu práce.

Pepa

Jezdi radši do práce a neválej se doma!!! Kdo má furt na tyhle vyžírky dělat???

Hana Pribaničová

Letos mi bylo v srpnu 60let,od roku 2005 mám přiznaný ČID I.stupně,podle OSSZ mám odpracováno 43let:Do odchodu starobního důchodu mi zbývají ještě 2roky a 7měsíců.Zajímalo by mne, proč musím jezdit každých 14dní na Úřad práce,kde mi nikdy žádnou práci nenabídli.Neberu žádnou podporu v nezaměstnanosti.Započítávají se poslední 3roky do důchodu?

Michal Kopl

Jsem taky ID (III. st.), kdy mi přiznali ID důchod v roce 1998. Mám kvůli epilepsii problém nalézt práci. Ale na Úřadu Práce mi řekli zajímavou myšlenku. Pokud bych absolvoval nějaký/é rekvalifikační kurz/y, bude to vnímáno jako odpracovaná doba. Dobré, super myšlenka řekl jsemsi, ale než do momentu, kdy jsem si řekl, že bych chtěl absolvovat třeba kurz na Kontingenční Tabulky v Excelu. Ten kurz byl asi za 29000Kč, a je zakončen zkouškou. A ÚP má u seznamu takovýchto kurzů napsáno, že když tu zkoušku nesložím úspěšně, budu ten kurz muset zaplatit ze svého. Nevím jaké další kurzy ÚP má, a hlavně v jakých cenových hladinách, ale nakonec jsem to vzdal.

Anna Mašková

Jsem na invalidním důchodu od 33 let a letos mě bylo 60. Dostanu přidáno? děkuji

ernst

Přidává se odjakživa ke všem důchodům – tedy k i sirotčím, vdovským a invalidním – to nevíte?

jana

Kdo má 10 000 kč důchod dostane 600 kč, kdo má 36000,- kč důchod / Drahoš ) bude mu přidáno 1950,- kč-. Na větší hromadu, ještě více.

jan

CHYBA je to 819/1703

Vladka

Bohužel to tak je,čím menší důchod tím méně přidají,já jsem tím příkladem.Mělo by to být naopak.

Zdeněk

Milá paní,kdo má důchod 10 000 do státního rozpočtu zaplatil pár tisícovek na odvodech a daních.Ten,který má důchod 20 000,zaplatil do státního rozpočtu několik milionů.Je tedy logické a správné,že kdo platil víc,víc by měl i brát.Bohužel,zásluhovost je tu velmi nespravedlivá a nesprávná.15 let jsem měl dvě zaměstnání a každý měsíc jsem na odvodech zaplatil cca.25 000kč.Kolik jste platila VY?A teď chcete přidat víc,než ten který platil horentní částky do státního rozpočtu?Měla by jste se trochu zamyslet,co vlastně chcete.

Ivan

Zdeňku, bohužel máte pravdu. Valorizací se naopak potlačuje- snižuje zásluhovost. Ale co čekat – přidáme davu a dav nás bude volit- co víc si přát. Uplácet ze státního. Změna fixní částky/ její zvýšení/ a zásluhové části / její snížení/ u nových důchodů je stejným krokem k tomu aby se lidem, kteří do systému přispívali nejvíce ještě ubralo.

Jarka

Ale každý nemůže být milionář,pracovali jsme dobře a plat,který jsme v té době dostávali byl v té době normální ,a to,že měl pán dvě zaměstnání,to už je divné,jak je mohl dobře zvládat asi to bylo jen,,zaměstnání” a ne pořádná práce!!!!!!

Milan

Jarko, nesmíte zapomínat, že se pracuje taky hlavou, což by nebyl Váš případ.

julie

Pane zdenku,nezlobte se,ale vemte si,za jake penize jsme delali za komancu,to uz nikdo nevidi,zapomina se na tu dobu??? Me je 65 let , a k vuli nemoci,jsem sla do inv.duchodu,kdyz mi bylo 43 let.Byla jsem matkou,zivitelkou a urady mi vubec nepomahali,jak je tomu v dnesni dobe.Dnes matky chlastaji,kouri o sto sest,na decka nedavaji pozor, a tam urady pomahaji? Je to spravedlive? NENI.Tak je to i s duchody.A vemte si,ze vam duchodovy urad zasantroci odpracovane roky,osidi vas ,a vy nemuzete vubec nic,kam se obratit,kdo vam pomuze pohledat odpracovane roky,kdyz ty zavody, v kterych jsem drela,neexistuji..Je to velice slozite.Ja bydlim mezi starymi,zlymi lidmi,maji velke duchody a furt si narikaji,nadavaji,ja bych jim hodne ubrala.a nepridavala jim.a ti,duchodci,co delaji,tak bud dostanou jen mzdu,a ne jeste duchod,ma dva platy,duchod a mzdu,a jeho stara taktez,takze si spocitejte,kolik maji mesicne,a mladi lide drou,jsou sikanovani v praci svymi nadrizenymi idioty..A timto se niko nezaobira..ZADNA SPRAVEDLNOST NEEXISTUJE.ROZHODNE BYCH UBRALA TEM DUCHODCUM,CO JSOU DVA.MAJI OBA PRES 33.000 KC,TO JE MALO?? BABA SAMA MA 15.000 KC ,TO JE MALO?? JA MAM 7.731 KC,Z DUCHODU MI NIC NEZBYVA,A NIKOHO TO NEZAJIMA..

ernst

To jsou nefér argumenty – těmi komanči – zamlčujete, že důchody se počítají od roku 1986 – tedy jen tři roky za komunistů.

Pepa

Profesor Drahoš byl předseda Akademie věd. Ty jsi jen závistivá uklízečka, co se je opírala o koště. Měla ses líp učit, taky jsi mohla být chemik jako on.

Láďa

Kdyby jste pracovala na místě s vyšším platem, měla byste i vyšší důchod. Nikdo vás nenutí pracovat tam kde se vyplácí málo. Jak by k tomu přišli ti, kteří do státní pokladny nasypali víc než vy?

ernst

Jak víte, že JD má důchod 36.000? A prosím přesně – odkud to víte? Ale obecně – vy opravdu nevíte, že důchod se vypočítává podle toho, kolik jste do důchodového systému platila? Uvedu vám konkrétní svůj příklad, abyste se nemusela trápit s důchodem JD. Mám osobní vyměřovací základ 63.619 Kč a důchod 18741 Kč, tedy 29,7%. Manželka má OVZ 17.718,– a důchod 13.186,– Kč, tedy 74,4%. to je podle vás spravedlivé? Nebo chcete argumentovat stejnými žaludky? Stejné žaludky je kravina – důchod je finanční kategorie – prostá matematika. Platil jsem stejné procento do důchodového systému jako manželka (je to cca průměrný důchod) – pak je přece logické a spravedlivé, abych měl stejní procento z OVZ – ať tedy stát řekne, že výběr je takový a takový a proto může dát lidem jen třeba 40% OVZ – pak bych měl mít důchod 25.448,– a manželka 7.087,00. To by bylo spravedlivé. Ale je jasné, že by to mnoha vdovám (těch je většina, vdovců moc není) prostě nestačilo. Ale to nelze řešit plošně z důchodového systému, ale sociální podporou, která musí být konkrétní cílená. Víte byl jsem svědkem toho, jak si stará paní žádala o podporu na bydlení a při tom se zjistilo, že její dcera má v Praze dva činžáky….

Jirka

Uvedla to jeho prostoduchá manželka v rámci prezidentské kampaně

Mašlonka leo

V roce 1996jsem odešel do důchodu ale hned nasledujíci den jsem nastoupil do zaměstnani na dohodu kde pracuji do dnes tj.22 roku,mam nárok na vyžší důchod.

v.e.n.d.y.

A nechával jste si pravidelně přepočítávat svůj důchod? odvádíte z toho, co si přivyděláte sociální pojištění? Pokud ano, určitě Vám důchod zvýší a od ledna přidají.

Jarka

Je vidět,že se tam nepředřete,jinak by jste tolik let nepracoval v důchodovém věku,lidé,kterí dřou na ty ,,na teplých židlích”,tak ti se někdy ani důchodu nedočkají

Ferda

Pokud budu v důchodu ještě pracovat na zkrácený úvazek budu mít nárok na zvýšení důchodu. A to o kolik % se mi to zvýší. A kolik let mohu pracovat.

lojza

Až do smrti,pokud vás neskolí nemoc :-))))))

marta

jak psala v.e.n.d.y., pokud odvádíte soc. pojištění, můžete žádat o přepočítání důchodu. tím pádem se zvýší. počítejte s tím, že to sociálce trvá cca 6 měsíců, ale vrátí vám vše zpětně od podání žádosti.

josef

Vypocet duchodu je zavisly na rocich . Cim vetsi cislo roku tim vyssi duchod 45 let nebo 35 let je rozdil a k tomu vydelek a vse se nekolikrat zvysuje.Prumerna mzda ovlivnuje duchodovou castku a potom se to nasobi rokama . Ktere jsou podtatne .
Priklad Budu-li mit vysoke prijmy dlouhou dobu a mene odpracovano , nedosahnu vysokeho duchodu. .
25000.- 45 let = 22500 ,- cca 90% duchod 25000.-.- .- 35 let – cca 45% 11250,-
jak genialni!
12000.-35 let/ cca 45% = 5400.-Divim se ze lide si to nedokazou takto zhodnotit ! A to dnes zapocitavaji Urad prace jeste , priste to muze byt uz jinak. Bude se posuzovat jen cas na pracovisti. Nikoliv škola, vojna materska, pece o starsiho obcana

a jine .. V budoucnu zakon nebude tak schovivavy jako dnes. Pouze kolik let na pracovisti tak velky duchod. bez vyjimek. Ale k tomu casem vlada taky dospeje , protoze na to zakon take navazuje a pamatuje. Mladi lide budou muset pracovat a ne si uzivat zivota hned ze zacatku Tento duchodovy zakon je velice humalni zatim, ale do budouna se muze upravit podle politicke ucasti. V Nemecku zakon neni tak humalni jako u nas , Tam je to tvrdou pracovni pili zaslouzeno!!!!

josef

Pro chudsi je podstatny prumerny vydelek obcana a jeste to 1% navic Cim vice budou lide vydelavat tak bude vetsi duchod. kdyz ne budou na tom mit vice ti bohatsi duchodci protoze se zvedne procentni zvyseni , Logicke pocty a jednoduche.Ten kdo to vymyslel byl dobrej! Tak ze 10% ze zakladu je pro chudsi lepsi nez procentni pridani . protoze procentni je pro bohatsi duchodce vyhodnejsi. Priklad : zakladni naviseni 300.-dostane kazdy , i ten bohaty, ale 4% bohatsi bude mit 3x vice nez duchodce s malym duchode. 5000 x 4% = 200/ 30000 x4% = 1200.- Tomu to skace rychleji.
300+200=500 ale 300+1200= 1500.-

Petr

Nechápu jak může někdo psát o litých důchodcich, moje manželka pracovala celý život, vychovala 6 dětí a ani po valorizacich nemá ani 9000.-důchodu. Samozřejmě chápu že ne každý měl možnost vydělávat vysoké částky ale proč Romka která nedělala nikdy jen brala od státu davky má o hodně vyšší důchod, kde to proboha žijeme?

Láďa

Že ti největší flákači mají vždycky plnou pusu cikánů, když nesmysl o cikánech, který nepracovali a berou velký důchody, byl už tolikrát vyvrácenej. Už vidím, jak tvoje manželka se šesti dětma celej život dělala. Beztak se nejmíň 15 až 20 let válela doma s dětma. Tak když jste si nadělali tolik dětí a určitě jste je dobře vychovali, ať každý z nich dává mamince tisícovku měsíčně jako poděkování. Hned bude mít důchod jak lusk. Ufňukaným flákačům zdar.

Josef

Sprosťáku, kolik ty jsi vychoval dětí, že držkuješ?

jana

Ta Romka byla na podpoře a důchod se jí počítá z průměrného výdělku. Je to čechobordel

Pepa

Vážený pane, pokut pišete názory o ciganech tak jsi míslím že ta váže konverzace je tak prohlaná že vaše manželka má celý život odpracovaný a kdo jí hlídal tedy váše 6 dětí asi je hlídaly pravě ty ciganky kteří berou tak velkéj důchod proboha

sisi

V Absurdistánu, pokud se nezmění legislativa – systém, marné o čemkoliv polemizovat.

Láďa

Líní důchodci by teď chtěli přidávat na úkor těch šikovnějších a pracovitějších. Fuj…

Anna

ty jsi dobrý ***

Laďa

Určitě Ty nejsi líný tak můžeš plně pracovat až do smrti, abys nezatěžoval důchodový systém, alespoň více zbyde na “nepřízpusobivé”.

Milada

Kolik Vám je.Já dělala do 69 let a důchod 8690 kč.

ernst

Není důležité jak dlouho jste pracovala, ale kolik jste vydělávala a tedy kolik jste do systému platila.

adnats

pokud bude skonfiskován majetek panu klausovi ,bakalovi, kalouskovi a jim podobným,kteří po hadrovém puči v roce 1989 si tzv půjčili miliardy z penzijního fondu, které nikdy nevrátili, takbude dost financí na důchody dnešnínm i budoucím důchodcům.

Igorpincak

Pořád si jenom stěžuje že máte málo já jsem v důchodu už třetí rok mám 14800kc a nestěžuju si pokud máte málo tak běžte makat a nebrecte porad

tonda

Nemuzu vas ani cist,zaleží, kde jste makal,že mate duchod 14800kč.Protože obycejní dělníci mají duchod kolem 10000 Kč.A jinak jste uvědomělej zdraví lidé nemají práci a co by dělali s duchodcem, který je na nudle nemocný. čtenař

Helena

Průměrný důchod muže byl na konci 1. pololetí 2017 13033 kč, medián byl jen lehce nižší. Tak tu přestaňte psát nesmysly. Dělníci měli za minulého režimu (zejména v těžkém průmyslu) často vyšší platy než třeba lékaři. Tak proč by měli mít důchod 10000?

hans

Pracoval jsem celý život v nepřetržitém provozu, důchod mám 15000Kč. Znám lidi, též v dělnické profesi a mají důchod vyšší.

hans

Možná když si to spočítáte, tak zjistíte, že pán měl běžnou mzdu. Odečtěte pevnou částku, zbytek vydělte %, obvykle to bývá 65%, vynásobte stem a máte vyměřovací základ.

mirda

nj .kdo pracoval tvrdě má nejmíň 17000.Do dolů lenoši.

hellouboys

Institut pro demokracii a ekonomickou analýzu (IDEA) Národohospodářského ústavu Akademie věd ČR ve své nedávné analýze napsal, že návrh povede k nivelizaci důchodů. Na malou zásluhovost penzí v Česku poukazoval už dřív i Ústavní soud. Němcová má přístup vlády za legitimní. Zdůraznila, že současný systém valorizací zůstane zachovaný…

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nevím co má soudružka za legitimní, ale je faktem, že ti, kteří na důchodový fond přispívali nejvíce, budou z něho relativně nyní čerpat nejméně. O spravedlnosti přístupu soudružky už vůbec neuvažuji… Opět budou nejvíce čerpat cikáni, povaleči a v současnosti i podnikatelé, kterým bylo umožněno přispívat do sociálního pojištění nejnižším procentem oproti státním zaměstnancům, kterým byl vždy mzdovou účtárnou stržen plný knedlík… Navíc mnozí dnešní důchodci pracovali vyšší počet let, aby si polepšili tzv procenty, ta se však též započítávají do záluhové penze, takže budou valorizována též minimálně. Druhý pilíř prostě nevyšel, je třeba okrást ty pracovité jiným způsobem…

Helelena

Asi myslíte navrhovanou reformu, kterou teď Babiš honí body pro případné předčasné volby. Uvidí se, zda to projde a zda to někdo dá zase k soudu. Výpočet důchodů vůbec je nemravný již dnes, redukční hranice atd. a teď ještě tohle. Nic legitimního na tom není. Němcová hraje za Babiše, tak přece nemůže říci nic jiného.

Pokorná

Pane, nejdřív si ověřte, co pindáte…. takhle kdyby zkonfiskovali majetek Babiše,..to by se důchodci měli !!!

mirda

Se mi zdá,že máte konfiskovaný mozek vážená.Ta závist bolí,že?

ernst

zkonfiskován je se z – naučte se česky. Ale k věci: Lžete, ani poledne nedržíte. Jednak žádný penzijní ani důchodový fond nikdy neexistoval a neexistuje – už si to jednou zapište za uši a nevěřte těm okamurovským kecům. A dále – nikdo z vámi jmenovaných si tedy nemohl půjčit miliardy. Vidíte, jak je důležité vzdělání a kritické myšlení?

Pavel Hanzl

Pánové, nechápu debatu o výši důchodů. Když spočítám kolik jsem odevzdal státu, tak mám pocit,
že mě lecos chybí k odpovídajícím % platu.ze kterého jsem platil daně včetně SZ.. Rovnost volnost bratrství platí pro Francii, ale ne pro peníze. Každý z nás má jiný pohled na životní úroveň, kterou by rád měl po odchodu do důchodu a proto se musím zabývat tím co ještě mohu dělat – mám na mysli práci – a nikoli návštěvu restauračních zařízení, sledování TV po více než 10.hod atp.

Petr David

To si vyřiďte s Klausem. On, jako slovutný ekonom hodil ty naše peníze, které jsme si pracně naspořili, do “talónu” … a řádně (ne podvodně) jsme je všichni společně
(i vy) “prožrali” … Proto byl jako “dobrý ekonom” ještě zvolen prezidentem, a protože nerozlišoval “čisté a špinavé” peníze, tak ještě stihl dát amnestii všem těm, které při té zlodějně chytili . A to je konec pohádky milé děti.
… No a teď nás ty naše milé děti musí živit … !!! … Schválně, taky jste volil tu “jeho” pohádkovou stranu v posledních volbách?

Anna

Tedy pane, klobouk dolu, vystihl jste to úplně přesně, bohužel pro nás. Je špatný, že ty co mají nízké důchody dostanou jen kapku. Měli by se nad tím zamyslet a otočit to a přidat více těm co mají nízké důchody. Je to dost nespravedlivé.

ernst

Můžete mi říci jeden jediný rozumný a relevantní důvod proč by se to mělo otočit a proč je to nespravedlivé? Tedy pokud nechcete plácat ty bolševické kecy o stejných žaludcích? Vy pořád nechápete, že důchod je zásluhový? Tedy podle toho, kolik jste si do systému platila, byl vám vypočten osobní vyměřovací základ a z něj je vám vypočten i důchod. Kdo měl vyšší výdělky, má důchod vyšší a kdo měl malé, má důchod malý. A to se samozřejmě týká i zvýšení důchodů. Aby to bylo spravedlivé, tak se prostě zvyšují procentně. Tedy zčásti, protože i tak se základní sazba důchodu (letos je 3,270) zvyšuje všem stejně. To zase považuji já za krajně nespravedlivé. A výpočet důchodů, tak je nyní, je rovněž nespravedlivý: Ale ne proto, jak si myslíte vy, ale proto, že těm kteří platili do systému více je sice přidáváno v absolutní částce více, ale procentuálně méně. A já se ptám proč? Jaký smysl má, abychom pracovali více a pak měli procentuálně menší důchod? Mimochodem i proto se OSVČ snaží dělat na černo, platit pojištění co nejméně a raději si šetřit bokem. No a pak chybí v systému peníze pro ty, kteří jsou chudší.

Halatek Jan

Pane Pavle !
Co se tyce Liberté , Egalité , Fraternité cili Svoboda , Rovnopravnost , Bratrstvi to jsou pouze slova ktera moc neznamenaji, tim se Francie pouze honosi ! Ty prava jsou vsude stejna , pokud mate hodne penez a dobreho advokata tak mate to co jsem napsal zhora !

ernst

Rovnost – ne Rovnoprávnost, ta práva, shora – naučte se česky

standa šilhan

Spravedlivé by bylo, když by dostali všichni důchodci přidanou stejně vysokou částku. Už nyní jsou v důchodech dost vysoké rozdíly a je krajně nespravedlivé ty rozdíly ještě zvětšovat!

Petr Kulhánek

Naprosto nesouhlasím, naopak výše důchodů je vyměřena značně rovnostářsky. Platíme důchodové pojištění (jeho výše rovnostářská není) a z definice pojištění by pak plnění mělo být úměrné tomuto dříve odvedenému pojištění. Tak tomu je ve většině států, takže každý odchází do penze (např. Německo) se zhruba 30-40% jejich výdělku. Ale konkrétně u mě to je 17% z průměrné čisté mzdy za posledních 10 let, zatímco u průměrného výdělku to tak přibližně je.
Při vyšší inflaci a dorovnání dle Vašeho postupu by časem došlo k naprosté nivelizaci a popření principu jak zásluhovosti tak institutu pojištění jako takového, což je vidět z následující přibližné ilustrace současného stavu: průměrný důchod osoby pobírající průměrnou mzdu = 12tis., důchod osoby s pětinásobným platem = 24 tis. (tedy jen dvojnásobný důchod, to je dost velká “solidarita”). Pak při postupně 100% navýšení důchodu (při vysoké inflaci, což nás možná čeká) by podle Vás byly tyto dva důchody navýšeny shodně o 12 tis., tedy na 24 resp. 36 tis., čili ten vyšší by již nebyl dvojnásobný nýbrž by byl větší jen o polovinu.
Připomínám, že po stížnosti několika našich občanů již byla ČR nucena na základě rozhodnutí nadnárodního soudního orgánu rovnostářský model částečně upravit a Vy byste naopak směřoval k původnímu stavu. A je třeba si uvědomit, že i tak při jakémkoliv navýšení základní výměry všem o stejnou částku k nivelizaci dochází.

Jarda

Máte naprostou pravdu.

jerry

Výše důchodu vám byla stanovena při vašem odchodu do důchodu,v ní máte vše o co jste se zasloužil.Valorizace je reakce státu na zvyšující se náklady na život důchodců.Tyto náklady se zvyšují všem stejně a není tedy důvod diferencovat výší této částky.Je důležité aby se ti s nejnižšími důchody “dotahovali” alespoň na úroveň hranice chudoby,už proto,že značná část z nich pokud toho nedosáhnou si stejně půjdou na sociálku pro různé příplatky na bydlení a podobně.O to víc se musí vydat ze státní kasy.Chtěl by jsem vidět vaši reakci v situaci kdy se zemi nedaří a důchody klesají /řecko o 50%/,vsadil by jsem se že by jste chtěl aby klesaly všem stejně.Váš názor je asociální.

hellouboys

A váš názor je v rozporu s dobrými mravy. Zakládá cestu k dalšímu okrádání těch kteří se poctivě zasloužili svou prací a vloženými prostředky do sociálního pojištění o vypočtenou výši starobního důchodu, již tak okleštěnou a zatíženou oproti sousedním zemím nehoráznou solidární daní. Socialismus skončil, soudruhu, v roce l.p.1989. Jestli vám to není jasné mohu vám dát další příklady, aby vám to už konečně došlo…

mirda

Důchodci a sociálka?Blbost nebo nevědomost?

Invalidní Důchodce

Pravdu má pan Šilhan. Nechápu, o jakém rovnostářství pan Kulhánek píše. Jsou tady důchody od 6 tisíc až do kdoví kolika. A u těch nízkých rozhoduje každá pětistovka navíc, která člověka dělí od živoření k lepšímu živoření. Bohatí sice odvádí nejvíc, ale měli tolik peněz, že by ani důchod nepotřebovali. Systém je založený na solidaritě, ne na spoření sám sobě. A tak je to správně.

Martin

zkuste od 3500 do 99 000

František Medlík

Pane Kulhánek, váš názor je naprostá demagogie. Tak, jako u daně z příjmu je odpočitatelná položka, (je to částka, aby jste mohl existovat, strava, ošacení, doprava do zaměstnání, náklady na bydlení, atd. a je pro všechny stejná), zkrátka životní náklady, tak z důchodu spotřebujete část na to, abyste se najedl, bydlel a ošatil. Protože tyto náklady rostou, (energie, nájmy, potraviny, třeba máslo), ale průmyslové a luxusní zboží se zlevňuje (elektronika, automobily, zahraniční dovolené, letenky atd ), je spravedlivé kompenzovat všem důchodcům zvýšené životní náklady stejnou částkou! Při procentní valorizaci dopadnou nejchudší důchodci tak, že zanedlouho nebudou mít na základní potřeby. A to nemluvím o množstevních slevách, různých balíčcích a ostatních výhodách pro bohaté, na které nejchudší nedosáhnou. Toto vidí Babiš a chce tuto nespravedlnost napravil, ale naráží na egoismus bohatých. Měli bychom si vzít vzor ze západních ekonomik a rovněž zavést rozumnou daňovou progresi a tím oživit ekonomiku. Vždyť ze všeho, co koupíme zpět vrátíme státu pětinu na DPH.

Josef

Pokud jezdíte svým autem, občas si dáte něco ostřejšího na spálení červa a k tomu tabáček, vracíte státu mnohem více. Dále každá Vaše útrata vytváří zisk pro výrobce a prodejce, ze které tito platí daně a odvody do státní kasy, bylo by zajímavé tohle všechno spočítat, abychom viděli, kolik vlastně důchodce obratem vrací zpět státu.

Jarka

Myslím pane Josefe ,že už dal do státu dost,než do toho důchodu odešel a když má důchod jen na nájem-bydlení a trochu stravy,nepočítám nic moc na oblečení ap.-je přece ,,strý,nic nepotřebuje” podle vás mladých,tak mu stejně na rozhazování nezbyde

Karel

To je jistá věc, že když už je někdo v penzi kde mu byla vyměřena částka dle jeho celoživotních zásluh, tak pak už by všichni penzisti měli dostávat stejnou valorizaci každý rok.

hellouboys

To je jistá blbost, soudruhu. Jestliže odhlédnu od jiných aspektů, vámi navrhovaným mechanismem valorizace by došlo k stálému přibližování se výše základních a procentuálních penzí a tím popření zásluhovosti v duchu socialistického rovnostářství. Není cestou zásluhovost zrušit a nezásluhovost podpořit. Že je třeba důchody zvýšit, o tom není pochyb. Není však to však realizovat způsobem, který dnes v ČR převládá a to tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá nebo dokonce ještě něco zbylo… Tak asi tak…

František Medlík

Soudruhu hellouboys, naopak, procentní valorizací budou z mnoha důchodců žebráci a nejbohatší budou bohatnout. Odečtěte od důchodů životní náklady(to, co důchodce musí zaplatit, aby neumřel a nezmrzl) a zbytek důchodu, jak u chudého i bohatého, by měl být podle zásluhovosti. Toto ale procentní valorizace nezohledňuje, zvýhodňuje bohaté!

hellouboys

Jestli je tady někdo soudruh, jste to jistě vy… Asi tak…

KarelPodoli

V této diskuzi chybí proč bohatí důchodci jsou bohatí. Kdo přišel z práce domů, ev. rovnou do hospody, tak se nemůže divit nižšímu důchodu. Kdo si chodil ještě přivydělat do dalšího pracovního poměru tak se dnes může těšit na sice jenom mírně ale přesto trochu vyšší důchod. Nevidím sebemenší důvod proč by ti pilní měli doplácet na ty líné. Sám za sebe musím říct, že princip zásluhovosti by měl mnohem více posílit. Tím, že okrádám pilné, jim beru motiv ke starosti o sebe a o svou rodinu.

ernst

Nikdo přece nikoho nenechává zemřít. Jde ale o to, aby to nebylo plošné. Odmítám doplácet na to, že někdo chlastal a kouřil a nenašetřil si, odmítám doplácet na někoho, kdo se flákal ve škole a proto neměl výnosnější profesi, odmítám doplácet na někoho, kdo má vlastní barák a neplatí takový nájem jako já, odmítám doplácet na někoho, kdo si nevychoval děti, aby mu pomohly. Prostě důchody by měly být zásadně jen a jen zásluhové a pokud někomu nestačí, tak to řešit individuálně sociální podporou.

ernst

Ale proboha vždyť ji dostávají. Základní sazba se zvyšuje všem stejně a procento z OVZ je také stejné. A nezlobte se, ale nikdo nemůže nikomu za to, že v životě vydělával méně než druhý. Nebo – že chlastal, kouřil a nenašetřil si.

Charlie

Ano Rozdíl v důchodové výši již byl dán při jeho přiznání takže by se mohlo přidávat i více dejme tomu každému důchoci by se přidala pětistovka a ještě by stát ušetřil oproti předchozímu přidávání Důchdy Se dají navíšit i dns tak pro ty co pracují po dvou letech můžou požádat o navíšení důchodu jelikoš pracují a také odvádějí daně ikdyž menší ale důchod se jím tím navýší pak mohou žádat o přepočítání každý započatý rok.Pkud nepracuješ prooč by mněl někdo dostávat vyší důchod až o 8500kč jen protože ho má vysoký než nkdo kdo dostane jen kolem 300kč.Je to padlý nahlavu pak není v důchdovém pilíři peníze Jako by obyčejný dělnik který dělal za drobný těškou práci mněl trpět chudobou až do smrti.Já dofám že se kmoci dostane někdy opravdu demokratická strana která tu to křivdu napraví a přestane nedemokraticky pořád zvýhodnovat jednu skupinu o proti druhé coš se o Ano dát říc nedá těm co je nad 82let se přidá 1000kč co je natom demokratické nic zatím od takzvané demokracije sem si nevšiml že by byt jediný opravdu demokratický zákon prošel.Naši polityci nechápou demokratickí pojem VŠEM SE MUSÍ MĚŘIT STEJNĚ BEZ RODÍLU POHLAVÍ NÁŘEČÍ A SPLEČENSKÉHO UPLATNĚNÍ.tAK ZVANÁ ZELENÁ DAN BYL TAM NÁVRH ABY SE DAN SNÍŽILA VŠEM BEZ ROYDÍLU NE PROŠLO POPULISTICKÝ NÉ VŠAK DEMOKRATICKÝ ŽE ULEVU NA DANI DOSTANOU JEN ZEMNĚDĚLCI.DOTACE A KDEJAKÉ POTPORY AČKOLIV V POSLEDNÍCH LETECH SOU TAM MILIARDOVÉ OBRATY ALE TRPÍ ZEMNĚDĚLCI OSTATNÍ AT SE JDOU BODNOU.nEMÁM AUTO NEŘÍDÍM SEM NESTRANÝ POZOROVATEL ZAČÍNAJÍCÍ SE NASTUPUJÍCÍ SE dIKTATŮRY pROTIKUŘÁCKÝ ZKONEM TO ZAČELO A BUDU SE HROZIT POKRAČOVÁNÍ TOHOTO TRNDU CO NASTARTOVALA ČSSD.Charlie Poupa Pohořelice

Sidonie

Než budete psát do této diskuze,vraťte se do základní třídy 1-2.stupně a nebo nepište vůbec. Co by na to řekl J.A.komenský!!!!

PavelG

Milý Charlie, doufám, že vy ještě žádný důchod nemáte. podle množství příšerných hrubek ve vašem příspěvku byste měl pracovat za minimální mzdu až do smrti! Čest práci.

Petr Baruner

Když někdo dělá zodpovědnou práci, kde musí sledovat technický rozvoj ke své profesi(jsem projektant), musí pravidelně dělat odborné zkoušky atd, atd, musí mít vyšší důchod než popelář. To je snad logické, ne?????

Ivan

Určitě by měla být jistá míra solidarity, ale vše s mírou. Již výše zde bylo uvedeno, že při v současnosti dvojnásobném důchodu se paušálním navyšování snižuje rozdíl či poměr obou důchodů a to v neprospěch původně vyššího důchodu. Ale už si málokdo uvědomuje, nebo je schopen či ochoten spočítat, že člověk s vyšším důchodem do systému připěl ne dvojnásobnou, ale pětinásobnou avšak co se týká daní, tak tam bude rozdíl ještě vyšší. A pak za “odměnu” by takovýto důchodce se měl zříkat svého podílu / již výrazně okleštěného/ ve prospěch těch méně úspěšných??? PROČ

ernst

Nezlobte se, pane Šilhane, vy jste buď skalní komunista nebo hlupák, který o tom nic neví. Tertium non datur. Takže: víte jak je důchod vypočítáván? Podle toho kolik jste vydělával, resp. platil na sociální pojištění, je vám vypočítán tzv. osobní vyměřovací základ a z něj pak tzv. procentní sazba důchodu. Prostě je to právě naopak. Ty rozdíly nejsou způsobeny jen nějakým plesírem nějakého úředníka či politika, ale tím kolik jste si na důchod platil. A musí to tak být, protože kdyby všichni měli stejně, tak se nebudou snažit pracovat více a do systému půjde stále méně peněz a důchody by se musely snižovat a ne zvyšovat. Metodika výpočtu důchodů je naopak nespravedlivá v tom, že čím větší máte OVZ (tedy čím více jste pracoval a do systému platil), tím dostáváte procentuálně méně. Já například jen 30% a z průměrného důchodu je to asi 74%. To je ten obrovský a nespravedlivý rozdíl.

Roman

Děkuji autorům za vysvětlení Babišova nového návrhu na zvýšení důchodů a za rozšíření kalkulačky o výpočet na základě tohoto návrhu. Z novinových zpráv k tomuto tématu jsem nabýval dojmu, že se jedná o paušální zvýšení všem, bez valorizace procentické (zásluhové) části důchodu a tudíž o další redukci principu zásluhovosti a povýšení principu (již tak dost vysokému) solidarity v důchodovém systému.

hellouboys

Vzkaz Babišovi.
Nevymýšlej populistické kktiny, jak udělat aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Solidarity je v přiznávaných důchodech tolik, že jí mám plné zuby. Tímto způsobem strčíš do jednoho pytle snědého přizpůsobivce (s prázdnou A4 od SSZ), vyčůranou právnickou osobu (platící si pouze minimální nejnižší základní sazbu pojištění) a další nefachčenky se skutečně natvrdo platícími zaměstnanci, z nichž někteří pracovali po dosažení důchodového věku další roky, aby si mizerný státní důchod trochu vylepšili. Jestli je toto tvůj záměr, strejdo, tak s mým hlasem v dalších volbách již nepočítej…

Milan Branický

Problém je,že celý důchodový fond byl rozpuštěn-jinými slovy ukraden ve státním rozpočtu a vzhledem k neuvěřitelně obrovskému rozkrádání státních zakázek-jen pro ilustraci Lesy české republiky ročně asi 70 miliard,OKD atd,vývoz výnosů z ČR nelze již tento účet naplnit.Další obrovskou zlodějnou je okradení starodůchodců-došlo k tisíciprocentní inflaci od 89 roku,ale důchody a jejich úspory nebyly valorizovány.Je to vše systémové a změna může nastat až si lidé uvědomí,že jde o vpodstatě kriminální vedení státu.Podívejte se na vývoj ekonomiky od první republiky dodnes a zaplačete,americká J.P,Morgen banka součást FEDU nás zařadila do rozvojových zemí a to hlavně kvúli příjmům a např. v Chartůmu je rychlejší internet než v Praze.Světová zdravotnická organizace nás zařadila mezi na první místo jako nejnezdravější stát světa,hypotéční splatnost je 40 let,v Německu 10let.Dokud si lidé neuvědomí kde žijí a aktivně to nebudou chtít změnit,bude to trvat dále,Nespoléhejte na kriminální politické prostředí.Jenom Německo nám dluží na válečných reparacích v přepočtu na dnešní peníze 70 bilionů.Tato země může být bohatá,ale musí se zbavit parazitů a vymoct si co ji patří.Bohužel když psychologové a psychiatři zavedli diskusi o inteligenci národa,tato byla přerušena presstituty,protože výsledek byl hloupnutí národa a snižování IQ.Takže nevím zda je schopen tento materiál říct máme toho dost!Takže to jen ve zkratce,můžete počítat jak chcete,tady se z toho nedostanete a mám obavy,že při této inteligenci budou lidi volit ty stejný zloděje.

Jaglař Jan

Dobrý den. Moje manželka poslednich 11 let pracovala jako soukroma osoba-
Je fakt že si platila minimum a šla do důchodu o 3 roky dřív . Nevím proč ale pani která těch 11let už nepracovala jen zůstavala na podpoře a taky šla o 3 roky dřív aniž co státu odváděla ale jen brala- dostala o více jak 1000korun víc ? Bylo to snad tím že byla romka ?? Tak tohle mi hlava nebere !!

Jaglař Jan Petřvald u Karviné

Václav

To nejsi sám komu to hlava nebere.
Platil jsem do kasy 43 let a z toho pouze ze100 dny apsence pro nemoc. Podotýkám, že né jenom minimum. Za to jsem obdržel 9800 Kč.
Můj soused od roku1992 se pohyboval mezi nezaměstnaneckou pokladnou a přes léto u obecního úřadu na různých činostech . Oba jsme do důchodu odcházeli společně akorát on z důchodem o 300 Kč větším.
Vaší manželce se vypočítal důchod příklad vydělávala 18000 měsíčně. Ale průměrný výdělek ve státě byl příklad 22000 a s toho se bral výpočet pro lidi kteří se pohybovali mezi sociálkou. Toto je důvod proč vaše manželka bere o 1000 méně. Měla se vaše pani taky flákat a měli stejně. Bohu žel. Taková je realita

Veterán

Asi nejhůře s důchody dopadl ročník 1938 a 39.Odchod do důchodu se posunul o 8měsíců a pro výpočetse počítaly mzdy ještě z totality.Jezdil jsem v provozu těžké nákladní dopravy.Když jsme brali i s 50 až 60ti přesčasy 4500 tak jsme byli v “ranci”.Ale balo se i o hodně méně.Záleželo,kolik se dopravě uvolnilo peněz.Přednost měli montážníci paneláků.Za nimi byla vidět práce.A výše uvedené mzdy sloužily pro výpočet dúchodu.Později tyto částky byly násobeny nějakým koeficientem,takže jsme se dostali na částky kolem 7200.-Kč.V té době již v této branži byly mzdy 1x tolik.

Milka

Správné by bylo, aby všem důchodcům byly důchody valorizovány stejnou částkou!
Když si jde důchodce něco koupit, tak se ho u pokladny také nikdo neptá na valorizaci důchodu.
Stejnou částku za stejný nákup musí zaplatit důchodce jak s nízkou tak s vysokou valorizací důchodu.
Tomio Okamura má pravdu – valorizovat všem stejně!!!!!

Karel

Jo,jenže někdo odváděl celý život vysoké částky a někdo přispíval málo ……..
Kdo odvedl ze mzdy víc tak taky má víc dostat…

Dana

Jo ten co odváděl více, tak má vyšší důchod , ale když se zvedají důchody o 500 Kč, tak by měli všichni dostat jen 500 a žádné % prostě inflace je dnes a důchody mají každý dle svých odvodů…
Není správné jak se dnes přidává tímto trestáme i ty co pracovali třeba ve službách a měli i státní platy, nízké jako platy sester učitelů a pracovníky v sociálních službách a třeba i řidiče autobusů a kuchaře a dělníky v montovnách, prostě lidi co pracovali za 15 000 a méně kolik měli před deseti lety sestry v nemocnicích nemo kuchaři?!

Hana

Takže pokud se někdo max. snaží už od školy se učit /proti jiným, co jí jen proběhnou/, studovat a dále se vzdělávat /jiní už vydělávají/, tak by měl být ohodnocen stejně ? Ono udělat si svých 8, jít naprosto bez starostí domů je rozdíl proti práci na zodpovědném a náročném místě. Jenomže to ti obyčejní nepochopí – nikdy. Jenže růst kupředu bude hlavně díky těm, kteří to táhnou.

Marie

Hano,
Zkusila jste někdy pracovat rukama? Kdyby nebylo těch, kdo poctivě pracují rukama, neměla byste ani zametenou ulici, nebo pro společnost nutnou, ale Vámi opovrhovanou práci. Až bude úcta ke každé dobře odevzdané práci, nebude se muset nikdo bavit o vysokém, či nízkém starobním důchodu. Studia nemůže mít každý, proto by se neměla ocenit více ve věku, pro společnost už neprospěšnému důchodci.

Petr

Paní Hano, vy jste si svá studia zaplatila sama?

Věra

Je to nespravedlivé pořád zvyšovat o %. Tím se zvětšuje i rozdíl mezi nízkými a vysokými důchody. * To,že je důchod vysoký podle toho jak si kdo platil, to je také nespravedlnost,protože OSVČ si platí jen a jen ze svého, kdežto všem státním zaměstancům – politici,úředníci atd apod – těm platí na důchod stát. Z peněz všech daňových poplatníků.

pejsek

nemate pravdu, nespravedlnost je již v redukčních hranicích, kdy ve svém důsledku nadpruměrně přijmovy pobírá důchod ve vyši třetiny své mzdy, a nízkopřijmový i 90% své mzdy, i když platili stejná procenta ze své mzdy, takže první několikrát více. No a nemakačenkové jsou zcela jiná kategorie, značný nepořádek vzniká socialními dávkami, kdy se OSVč nevyplatí řádně platit, neb důchod je jim následně navýšen soc davkami. U těch , co nepracovali nikdy to je ještě křiklavější

Marie

Karle
Toto zní jako od europoslance a ne od člověka, který si váží poctivé práce, bez které by nebyl ani chléb.

Špačková

Ano to máte pravdu,ale tu podřadnější práci také musel někdo zastávat celé roky za malý plat a dnes ano všem duchodcum stejně.

Václav

Ano ale za to dostal větší důchod. Po odchodu do důchodu jsou na tom oba stejně.Oba nedělají nic. Proto souhlasím, že by měli valorizaci mít všichni stejnou.

Marie

Paní Milko,
souhlasím s Vámi.
Pokud někdo napíše, že hodně odváděl ze své mzdy a měl by víc dostat, pak jistě měl i velký plat a mohl si šetřit na stáří. Měl by si uvědomit, že se mohl narodit postižený a neodváděl by ze své mzdy nic. Z čeho by měl mu být počítán důchod a zároveň valorizován?
Podle mne je to pouhá sobeckost od těchto lidí!!!

ruda

uhel phledu-zákonodárci si dávají vysoké platy a stále vymýšlí, jak by se měli ještě lépe na ostatní důchodce z vysoka kašlou-tedy pokud zrovna nejsou voby .nejspravedlivější by bylo, každý stejný důchod, aby se nečachrovalo. výše důchodu by se odvíjela nějakým procentem průměrné mzdy poslanců, tím by se neustále zvyšoval důchod .jak by si přidali poslanci, hned by měli důchodci důstojné důchody…….ti kteří namítnou, kdo kolik dával takový má mít důchod je blbost, protože to už se nejedná o solidární systém.ten kdo měl štěstí a vydělal si více má určitě dostatečnou rezervu-ten který si vydělal méně je bez rezervy a určitě by si rád vydělal víc.příklad přijdete do nemocnice se zlomenou nohou -ten kdo platil více bude kompletně ošetřen a ten co bere méně bude pouze přivezen do nemocnice, kde mu poví , máte zlomenou nohu, poradí mu radu co má udělat, aby se mu noha zahojila………. výhoda tohoto systému je absolutní přehlednost, bez složit a drahé administrativy státních ůředníků a bez drahých budov včeteně techniky…………tímto systemem by se dalo řešit mnoho složitých věcí v čr..

František Medlík

Ano, valorizace nemá nic společného se zásluhovostí. valorizace je zohlednění vyšších životních nákladů. Mají všichni dostat stejně, máme stejné žaludky. A to, co je navíc nad valorizaci je u všech důchodů stále konstantní. Zásluhovost se nemění. Nebo, když se zdraží žrádlo, bohatý dostane víc? Stejný případ je odpočitatelná položka u daně z příjmu. měl by bohatý mít tuto položku vyšší? Možná na to nějaký vůl z parlamentu přijde, Ale to je jiný problém, že tu není parlamentní demokracie, ale diktatura. jsou tam vzhledem k jejich platům bohatí a těm by to jistě vyhovovalo.

Jirka

Zdravím, kalkulačka je zde https://www.naseduchody.cz/valorizace-duchodu.html ale nějak se s ní nemohu shodnout. Tedy maslím těch 150,- + 3,5%. Můžete k tomu něco? Díky.

Jirka

Připočítej si ke stávajícímu důchodu 4% a máš to.Snad to zvládneš.

adamos

” Vážení ” páni vládní činitelé – pevně věřím,že vám letošní volby ” zatnou tipec” a pokud se tak nestane – pán bůh s námi a zlé pryč ! zdr.ad

Václav

K tomu vám nepomůže žádný bůch. K tomu si můžeme pomoci každé čtyři roky sami.
Ale asi je všechno v pořádku lid je spokojen až na pár nespokojených protože o změně se již mluví minimálně třetí volební období a pořád nic .Potom si na to spomeňte až se budete rozhodovat jestli k volbám jít nebo ne. Ale upozorňuji vás, že když ptáčka lapají hezky mu zpívají. Po volbách jsou všichni stejní.

Věra Nováková

bohové Václave a ne bochové a umím si postavit i dům vlastníma rukama a ne stan ……vzpomeňte no gramatika základní školy spomeňte za 5

Petrovka

Pořád mi hlava nebere: Platil jsem tu na důchod 43 let a dostávám cca 11 000 Kč. V Rakousku jsem pracoval 12 let a beru odtud důchod 3x tak velký a to 14x do roka. Jak je to možné ? Moje pracovní nasazení bylo pořád stejné, stejně tak vždy mých spoluzaměstnanců tady i v Rakousku. Kde se stala chyba, nynější soudruzi ?

Radek

No já to vidím tak, že chyba se stala v tom, kde jsme se narodili a kde jsme celý život pracovali. Black body, který svůj život proflákal na soc. dávkách a invalidním důchodu má větší starobní důchod než ten kdo poctivě pracoval. Tak to prostě je a pokud nám budou vládnout pořád ti samí šmejdi, jiné to nebude.

Zuzana

moc děkuji za zařazení mezi flákače a nemakačenka ptoto ,že jsem jako 50 letá skončila pro těžkou nemoc na invalidním důchodu přeji pěkný den

Jaroslav Kočí

Jak vás tak čtu, tak mně ta délka vaší práce v ČR také nebere. Píšete, že jste v ČR či ČSSR platil a tedy pracoval 43 let a v Rakousku pracoval 12 let. To jste tedy pracoval celkem 55 let ? Nemáte v tom nějaký nepořádek ? A nebo jste 12 let pracoval jak v Rakousku, tak v tu stejnou dobu i v ČR ? Např. ranní šichtu v ČR a odpolední v Rakousku, nebo naopak ? A co noční, tu jste mohl pracovat např. v Maďarsku.

Emilie

Pán píše že platil!!!i když pracoval v Rakousku,

mirek

Náhodou jsem si přečetl Váš komentář,a musím Vás ujistit,že jsem pracoval jak o ranních,odpoledních,i nočních směnách včetně sobot i nedělí ,sice jen v ČSSR a v ČR a letos to bylo 55 roků co řádně platím
sociální a zdravotní pojištění.Vydělával jsem si již v učení a výdělek podléhal zdanění.To zn. že platím již
od 16ti let. Je mi 71 roků a bohužel budu pracovat do té doby pokud to bude možné. Daně odvádějí lidé
daleko starší.Neuvádíte kolik Vám je let, předpokládám že jste ještě mlád.Podotýkám že jsem celý život
poctivě pracoval,a nadělal tisíce hodin přesčasů .Moje mzda byla na obyčejného řemeslníka nadprůměrná.
Zkuste se zamyslet nad tím , proč tak staří lidé po celoživotní dřině,místo aby si už konečně odpočinuli
pracují? Asi nechtějí pouze čekat na smrt. Myslíte že 15000 kč je důstojný důchod pro řemeslníka ?
Kolik jste toho napracoval Vy.

Jarmila

vidíte a já mám odpracováno 50 roků od 15 do 65 je 50 a to pracuji dále za minimální mzdu abych žila o trochu lépe

Jirka

Pán asi pracoval v Rakousku a tady si platil dobrovolné minimální sociální pojištění. Pak je to možné

Jana Machalová

Žádný dotaz nemám, je to smutné jak málo mají důchodci přidáno, a vůbec co je to za důchody nějakých 11tis..? V parlamentu se rozdávají naše peníze v tisících a to lidem co jen kecají a podávají jedno zlepšení za druhým a nám se tu žije čím dál hůř… nic pro lidi tohoto státu.. Migrant má víc než občan tohoto státu, který má odpracováno kolem 37let…STYDĚT SE MŮŽETE…

jiřka

tak jsem doufala, že konečně dosáhnu aspoň 11000 a zase ne. Jak s tím mám vyjít? Do práce už nemůžu, chybí mi síly.

věra

Maminka má důchod 10100 a vyjde…, bydlí v Ostravě ve 2+1.

jitka

Tak jsem doufala že se dostanu k 10 000 a zase nic holt všichni kakaj na větší hromadu

Jarka

konečně překročím 9000

Honza

Pokud platí za byt 300,-Kč a inkaso 200,-Kč, tak to jistě vyjde. Je opravdu dobrá a gratuluji.
Soudci, poslancí a jim podobní by s tím nevyšli, proto se jim musí po tisících přídávat.
Vaše maminka by měla být v parlamentu aby je naučila jak vyžít s 11.000 Kč měsíčně.
P.s. Bydlel jsem v O-Porubě na Lenince. Ty ceny za byt a inkaso tam opravdu byly jak jsem uvedl. Takže, stěhují se zpět do Ostravy aby ostraváku bylo zase víc než 300.000.

Valery

Myslím, že valorizace by měla byt o tolik procent, o kolik je inflace. A jaka je inflace za rok 2016? Určitě ne 3,5 procenta. A zvyšovaní platů státních zaměstnanců bude každý rok, jelikož od platu státních zaměstnanců se počítají platy poslanců.

Jordy

Máte pravdu, inflace za rok 2016 nebyla 3,5, ale 0,7 procenta! :-) :-) :-)

Leona

Takže stále platí stejná zásada: KDO MÁ MALÝ DŮCHOD DOSTANE PŘIDÁNO MÁLO, i když se životní náklady rok od roku zvyšují pro všechny důchodce stejným dílem. Takže miláčkové, až budete mit důchod jako v zemích Německo, Rakousko a pod.,tj. kolem 50 tisíc českých korunek, dostanete přidáno asi 11.000,- Kč a to už jsou pěkný penízky – takový kulaťoučký …..

Václav

Neobracejte se na platy v Rakousku a v Německu a zjistěte si kolik dá Němec za studený byt.Obyčejný důchodce má v obou zemích stejné problémy jako máme mi v Čechách.
Proč to tady říkám. To proto, že mám Německé příbuzné a jsou důchodci jako já a mají ten samí problém jak vyžít z důchodu.

Ondráš

Kam na to chodíš lsem v Rakousku už 39 ůet ale migranti mají více než mi a když zaplatíš co máš tak je to druhé česko.Byt tě stojí tady 500 až 1000 euro a kde je ostatní vy máte představy coje E.U. je vše jako za CCCP…..

Milan Červenka

prosím, už víte o kolik bude koeficient za rok 1986 pro výpočet důchodu v roce 2018-
Nyní tento koeficient je 9,5248.

Milan MKUJBC

Dnes, 25.9.2017, schválila vláda valorizaci důchodů, ovšem trochu jinak, než máte uvedeno ve Vaší kalkulačce. Pokud jsem dobře pochopil některé texty kolegů novinářů, tak základní výměra se zvyšuje na 2700 Kč, procentní část o 4% !!! Ještě v minulém týdnu byla procentní část uváděna jako 3,5%, posléze jako 3,75%. Bude tedy dobře počkat si na oficiální znění usnesení vlády a podle něj upravit kalkulátor (mám jej vytvořený v Excelu již z dřívější doby (cca 7-8 let).

Hladíková

Dobrý den,

mám dotaz, jak je to u občanů ČR, kteří od 22. července 2016 pobírají důchod a jsou stále zaměstnanci na HPP (odjakživa) dodnes, jestli se jim počítá ještě k valorizaci důchodů další částka z pravidelného měsíčního platu? Respektivě mě zajímá, jakým způsobem se jim navyšeje důchod o to, co si vydělávají.
Děkuji za odpověď.

S pozdravem

Hladíková

Pavla

U důchodců, kteří pobírají důchod a současně při něm pracují, činí zvýšení 0,4 % výpočtového základu za každých 360 odpracovaných dnů. Nárok na toto zvýšení vznikne ode dne následujícího po dni, kterým důchodce získal 360 započitatelných dnů výdělečné činnosti. Případný nezhodnocený zbytek dnů se použije pro eventuální následující zvýšení.

Ivan B.

Všichni co pobírají důchody by měli přestat pracovat. Buď to pracuješ a nebo sedíš doma. Znám hodně starců věkem kolem 70 let co ještě chodí do práce a berou penzi.
V tom je ta chyba.

Václav

V podstatě s tebou souhlasím.
Ale problém to by ten důchod musel být takoví aby se za něj dalo aspoň přežít.
Pokud jsou ještě dva v jednom domku nebo bytě .Tak se to dá ještě nějak u válčit .Ale zůstane -li potom pouze jeden. Tak začne drama.

Jordy

Je to 0,4 procenta tzv. výpočtového základu za 360 kalendářních dnů v pracovním poměru navíc. Musí se o to ale žádat, poprevé po 2 letech od začátku pobírání souběžného důchodu.

Zuzana

Dobrý den, podle čeho se počítá invalidní důchod lidem které nikdy nepracovali a berou invalidní důchod přes 11000KČ?A ty co pracují od 17let mají invalidní důchod 6700KČ a míň. Děkuji.

Marcela

Invalidní důchod se za neodpracované roky počítá z průměrné mzdy, kterou málokterý pracující má.

Zdena

Tak tohle mně zajímá také.. znám kluka který nikdy nepracoval ,papír má na hlavu, přitom si sám dojede k lékaři, vytře podlahu, částečně si uvaří,nikde nepracoval a jeho důchod činí přes 12.000KČ a jeho matka ještě pobírá peníze ošetřovné přez 10.000KČ a má i jízdné a další výhody..plus jeho matka důchod přez 12.000KČ..Já pracovala a pracuji od 17Let a byl mi uznán jen druhý stupen’ bez výhod..a ještě musím chodit 12hodinové služby…dokonce to schválila i posudková..fakt mi to hlava nebere..Jakto že jim furt přidávají kolem 1000 ročně a těm co se snaží a dávájí do státního daně málo?Fůj hnus ČR..

josef david

Dobrý den mám na vás dotaz bude se v tomto roce dávat jedno rázová dávka 1200 kč slyšel jsem že to mají dávat od každého jsem slyšel něco jiného někdo říká že ano a někdo ne mohli by jste mi odpovědět děkuji Josef david

ANNA FIŠEROVÁ

Dobrý den bude letos také státní příspěvek ve výši 1 200kč?jestli ano tak kdy¿ děkuji za odpověď Fišerová
18.1 2017

Charlie

Mám dojem že letošní příspěvek Vetoval pan Prezident Miloš zeman.

Dušan Svoboda

Musím nahlásit jako důchodce změnu bydliště na ČSSZ, nebo někde jinde?

Jana

Výplata důchodu na poště:
Dosílání důchodu do místa přechodného pobytu je nutné dohodnout s dodávací poštou.
Změnu trvalého pobytu hlásí příjemce důchodu rovněž dodávací poště.
Výplata důchodu poukazem na účet:
Změnu adresy trvalého bydliště hlásí příjemce důchodu přímo ČSSZ.

tokarova

mam starobni duchod 6000kcs dude mi přidano a kolik

Pavla

Výše důchodu v roce 2017 (Kč):
6000
Zvalorizovaný důchod v roce 2018:
6.271 Kč
Valorizace činí:
271 Kč

Milan Hejda

Dobrý den. Jsem důchodce od r.2009.
Chci se zeptat: bude se i za rok 2016 vyplácet pracujícím důchodcům záloha na daň placenou v r. 2016, nebo se již vyplácet nebude ? Děkuji moc za odpověď.

Květa

Nechápu proč se procentní výměra nezvýší všem o stejnou částku, když na vývoji stát. rozpočtu se již starobní důchodce nepodílí. Tedy zase čert … na větší hromadu, ceny a zdražování jsou pro všechny stejné a ten kdo vydělával hodně má přece již z toho důchod vypočten.

Alena

To jste na omylu. Vyměřovací základ pro výpočet důchodu se nerovná hrubému výdělku, který člověk měl. Naopak, je to pěkně pokráceno. Kdo slušně vydělával a odváděl slušné důchodové pojistné, je potom bit při výpočtu důchodu, sražen na úroveň toho, kdo si vydělával málo. Tohle je pěkně nespravedlivé

Jana

Výše důchodu se skládá ze základní a procentní výměry. Základní výměra je u všech důchodů stejná. Procentní výměra se stanoví procentní sazbou z výpočtového základu (VPZ). V praxi to znamená, že např. za 43 roků pojištění činí 64,50% výpočtového základu / kráceno o cca 1O 000,- Kč oproti VPZ.